Arga lappar i brevlådan
Med tanke på att människor faktiskt råkat illa ut efter att knacka på och bett grannen dämpa sig, förstår jag att man lägger en lapp i lådan istället än att knacka på. Ni är nya, ingen känner er särskilt bra, bättre med fegisvarianten. Hade ni satt upp en lapp i trappen? Om att ni väntar gäster och att OM någon skulle bli stört så finns ett mobilnummer att messa eller en mening att man ÄR välkommen att ringa på och säga till.
Jag gissar att ni känner era grannar lika lite som de känner er, man vet aldrig om det sitter någon bitter Adolf i samma trapp som får fnatt varje gång någon så mycket som spolar på toa.
Jag skulle ringa eller skriva till värden och förklara läget, då vet ni om någon annan klagat också, för även om man själv upplever sig och sina vänner som "KNÄPPTYSTA" kan man lätt överskatta sig på den punkten. Bara att sitta ute och röka på en balkong kan vara enormt högljutt utan att det är meningens närhet!
Annars får ni väl svara med en lapp i trappen?
"Kära granne som blev störd efter vårt helgbesök -datum-. Vi beklagar verkligen och det var väldigt tråkigt att Du /Ni inte ens vågade ringa på och berätta hur ni upplevde situationen, då vi anser att vi skötte oss bra gällande ljudnivån. TACK även till ni grannar som hjälpte oss med bilen. Då känner man sig välkommen till kvarteret =) Men som sagt, lappar i lådan blir tyvärr en tråkig effekt, hade vart bättre med att fått ett ansikte så vi hade kunnat lösa situationen på plats. MVH De Nya Goda Grannarna på 3an"