sommarkurs distans - ingår grupparbeten?
hur brukar det vara?
jag vill kunna studera från exempelvis mitt landställe.
och vad händer om man inte får godknt och tagit csn?
hur brukar det vara?
jag vill kunna studera från exempelvis mitt landställe.
och vad händer om man inte får godknt och tagit csn?
15 hp.
då får jag leta reda på kursbeskrivningen.
kursplan finns ej tillgänglig.. typiskt!
men någon med erfarenhet av sommarkurser på distans? hur det lagt upp?
Jag har 3 kurser på distans nu i sommar. 2 av dom är matte dvs ensam och den sista har jag inte fått regga mig på än men det är diskus och så vad jag vet
ok. detta e en pdagogikkurs...
Om du läser pedagogik på distans är det mycket möjligt att det innebär grupparbeten, tex i form av diskussion i forum eller liknande. Dom råder ju ofta studenterna att ha tillgång till internet under studietiden så om du ska vara på sommarställe utan internetanslutning så kan ett bärbart bredband vara en idé (det finns ju bredband då man bara betalar per dag eller vecka). Eller kolla upp om det finns ett bibliotek i närheten där du kan utnyttja deras datorer.
Den enda distanskurs jag läst har ineburit grupparbeten, men det är ju omöjligt att gissa hur det är på din kurs. Det finns alltid en kursansvarig - hör av dig till denne och fråga hur det ligger till.
har mailat men får inge svar.... har självklart mobilt bredband med till landet! :)
det e inge bråtton, har heldag i skolan nästa vecka... e bara nyfiken :)
för detta kommer lite som en chock förmig att de kan vara grupparbeten... för mig e distanskurs "sköt dig själv, studera var och när du vill" (jag vill ex kunna jobba några strödagar/en vecka om jag blir erbjudan samt kunna dra till landet.....)
om man avbryter en kurs mitt i, vad händer då med csn? måste man betala tillbaka direkt (jag har några år kvar på min utbildning) och kan det bli problem med att få csn när terminen startar?
just nu känns inget sådär jättekul.... men jag kämpar på, som vanligt! :D
tacl för alla svar hittills!
det e ju sant att det kan vara flexiblet!!! :)
det e väl inte bara jog som gärna jobbar en dag eller två eller en vecka under sommarn ;) extrapengar e alltid trevligt! hihi
En del distanskurser har enstaka obligatoriska träffar. Kan var värt att du kolla upp.
När det gäller CSN - det är dumt att ta CSN lån för en kurs och sen inte klara kursen.
jag har tänkt att klara kursen! bara nyfiken utifrallatt...
Har studera några sommarkurser på distans. En hade grupparbete. Men eftersom det var 100% distans utan fysiska träffar så träffade jag aldrig mina gruppkamrater.
alla sommar kurser som jag har läst har varit upplagda så att man har 1-2 veckor lärarledda seminarium, ett grupparbete med avslutande presentation som är en del av den skrivna tentan i slutet av sommaren.