• BejbyBoo

Mammakläder - omöjligt att hitta snygga, sköna byxor!

Är det NÅGON som har tips på bra och sköna mammabyxor??

Jag har letat på alla hemsidor på nätet, i butiker på stan och överallt jag kan komma på, men det finns ju inga!!

Jag vill helst ha byxor utan mudd som går upp över magen, eftersom jag lätt blir illamående när något sitter åt över magen. När jag var gravid 2008 vet jag att Topshop hade låga gravid-jeans, men nu verkar de ha gått över till stor mudd de också...

Vill gärna ha jeans, men även mer chinos-aktiga och några knickers.
    Har verkligen ingenting i garderoben nu som är skönt/snyggt att ha på. Känns ju halvkul att behöva gå omkring i fula kläder (gamla mammabyxor från förra graviditeten, som är alldeles för stora).

PLEASE, alla tips mottages tacksamt!!!

♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • Svar på tråden Mammakläder - omöjligt att hitta snygga, sköna byxor!
  • Dimitra

Jag vill ha samma hjälp som du. Vill ha gravidbyxor som slutar under magen.

2008 hittade jag världens bästa byxor på H&M men det var på nån slutrea och nu verkar de vara ute ur sortimentet

The Dimitra universe.
  • ojjagojja

Jag köpte vanliga byxor men i större storlek. Funka skitbra!

• ludicrous

asos.com har mycket, även nelly.com

Jag hittade mina enda gravidjeans på asos, jag är baggytjej o där fanns de enda! Jättesköna med endast "fickmudd", o 500 kr totalt , men frakt o allt :)

• littlepixiegrl

Svårt det där, är ju knappt någon som säljer mammakläder längre, iaf inte i Lund!
    Jag köpte ett par linne/bomullsbyxor på ICA Maxi, tror jag det var, förra gången. Det var såna där lösa, sköna sommarbyxor med dragsko längst ner på benen. De hade en lite bredare mudd, ca 8-10cm, och var lite lägre, så mudden satt under magen. Fast det var ju 2 år sedan jag köpte dem, men kanske kan du hitta något sådant?
    De var alltså inte specifikt mammabyxor!

@-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • Ettantian

Polarn och pyret har jeans som visserligen har mudd men bara en låg sådan så den går inte upp över magen.

Jag har en jeanskjol därifrån som jag mer eller mindre bodde i under min graviditet, superskön.

• Pickeli

Tycker hm har skitbra mammakläder. Deras muddar är varken höga, tjocka eller åtsmitande. Man kan lätt vika ned mudden eller tom bara drapera ned den under magen om man vill ha den under istället.

Sen vill jag gärna dela med mig om ett tips om mammakläder med hög mudd. De är SUPERBRA även efter förlossningen om man vill amma och har tröjor som man drar upp. Då drar du bara mudden över magen så visar man inte hela magen! Att använda mammajeansen efter förlossningen har utökat min amningsgarderob helt sjukt mycket, det tycker jag är ganska svårt annars!

Google it!
  • Pickeli
    Pickeli skrev 2011-06-12 22:23:55 följande:
    Tycker hm har skitbra mammakläder. Deras muddar är varken höga, tjocka eller åtsmitande. Man kan lätt vika ned mudden eller tom bara drapera ned den under magen om man vill ha den under istället.

Sen vill jag gärna dela med mig om ett tips om mammakläder med hög mudd. De är SUPERBRA även efter förlossningen om man vill amma och har tröjor som man drar upp. Då drar du bara mudden över magen så visar man inte hela magen! Att använda mammajeansen efter förlossningen har utökat min amningsgarderob helt sjukt mycket, det tycker jag är ganska svårt annars!
    Jag är ett fan av att gå och amma samtidigt dessutom.
    Google it!
  • Tintin E

Polanr och pyret! snyggaste låga gravid jeansen, syns inte ens att det är preggo-byxor ;)

• BejbyBoo

Tack för alla tips!!
    Asos hade mycket snyggt, svårt bara med storlekarna... Får kolla lite.

Ska ta en till tur till PoP också, tycks ha missat deras bra jeans trots att jag letat. Förvånad  

♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • Bosan

Jag har köpt ett par suuuupersköna knickers i tunt jeanstyg på Vero Moda i märket MamaLicious. De är mina nya favvobyxor. Jättesköna och snygga och ingen mudd utan de sitter under magen. Är jättesvala o sköna i lite baggy-stil. Kan jag verkligen rekommendera!! Tror de kostade 349:-

• stor grön drake

2009 när jag var gravid hade mycket med mudd även resår i den "riktiga" byxan, om det är så ännu så är det bara att klippa bort mudden förutsatt att byxan är hög nog bak (övervägde det starkt, har exakt samma illamående känsla men lät det vara för att värma min stackars korsrygg som var sjuk)

• Amalia079

Om man vill ha sköna byxor att mysa i hemma och ändå känna sig jättefin så rekommenderar jag Yogabyxor från Sobea. De är sjukt mysiga och sköna. Jag har köpt mina i web-butiken Little Bloom och det pågår en tävling på deras facebook sida där man kan vinna en hel sån dress :)

Svar på tråden Mammakläder - omöjligt att hitta snygga, sköna byxor!