Kan man vara allergisk mot kattungar..
...men klara av vuxna katter?
Någon som vet?
...men klara av vuxna katter?
Någon som vet?
Brukar snarare vara tvärt om, djurungar har i regel mindre allergener än vuxna djur.
Det brukar variera från katt till katt helt enkelt - en del tål man, andra (oftast dom flesta) inte.
Både ja och nej.
Det som katterna utsöndrar som man kan märka av avtar när de blivit stora, så i många fall tål man katterna när de vuxit till sig lite.
Ja det kan man. Min man tål katter men alltid när vi har kattungar hemma s blir han jättedålig om han tar upp o gosar med dem.
*puff*
Jag hade aldrig varit allergisk mot katter förr, men när min kompis skaffade kattungar så fick jag plötsligt en allergisk reaktion och fick svårt att andas (låter värre än vad det var).
Sen dess har jag varit allergisk även mot vuxna katter, men har aldrig fått en sån reaktion igen. Brukar mer bli snuvig och att det kliar i ögonen.
Jag har hört tidigare att kattungar kan vara extra illa för allergiker. Varför vet jag inte, men det skrev väl någon annan tidigare i tråden. En kompis till mig skaffade en kattunge när hennes son var ett halvår gammal och han fick värsta astmaattacksliknande och slutade andas trots att han inte hade visat några sådana tendenser tidigare. De skaffade sedan hund och han reagerade inte på den, utan det var just kattungarna han inte klarade av.
Läst hela tråden och misstänker att kattunge är betydligt värre än vuxna katter....
Min sambo tål hund mycket bra, pollen är han allergisk mot men reagerar knappt numera , slutligen katt som återstår som min mamma har 8 stycken av varav 2 kattungar, jag har haft dem 2 små på prov hos mig och tredje dagen fick han en rejäl reaktion trots tabletter och näs sprej ... När han befinner sig i min mammas hus med dem stora katterna brukar han aldrig reagera speciellt mycket alls . Misstänker att det är kattungar han inte klarar av
Vad tror ni? Tacksam för svar eller andras teori angående följande
Läste hela tråden och ändå missade du att den är 4 år gammal