• Anonym (Lisa)

Ingen sexlust på några år....

Hej

Jag och min man har två barn. Vi har varit tillsammans i runt tio år. Före första barnet hade vi ett normalt sexliv antar jag, sex någon gång i veckan, mer på helger och semestrar.

Efter första barnet var det trögt att komma igång, Det funkade inte under hela amningsperioden. Efter amningen försökte vi komma igång, jag hade ingen lust, men jag försökte i alla fall. Blev gravid igen och under hela graviditeten och amningen hade vi inte sex en enda gång. Därefter -under ett par år - har vi kanske haft sex en gång i halvåret.

Jag vill inte ha det så här. Men hur ska jag få igång min lust? Nästan så jag hoppas att han är otrogen så jag inte behöver ha dåligt samvete. 

Någon spm känner igen sig? Gick det att lösa? 

• Svar på tråden Ingen sexlust på några år....
  • Anonym (Känner igen mig)

Jag har det också så. Försöker hitta lusten efter tre barn, men lyckas inte.

• Anonym (Me2)

Jag är på samma ställe tror jag. Fast det händer att jag fantiserar om bra sex, men sen när man kommer till sovrummet så blir jag bara trött när maken tar i mig.

• Anonym (Mamma till 4)

Jaha tjejer, jag har också letat efter min lust de senaste 2 åren. Om ni hittar den: Ring Eflerlyst: 08-7020090. Tror att det blir så för måååånga när barnen kommer och man fokuserar på annat och har lite tid för varandra. Vet att många av mina väninnor känner äckel och avsmak för sina partners, så det här är ett vanligt (fast mindre angenämt problem). Har inget konkret tips att ge, men känner igen mig 100% (tyvärr).

• Anonym (En till)
    Anonym (Me2) skrev 2011-06-21 23:42:33 följande:
    Jag är på samma ställe tror jag. Fast det händer att jag fantiserar om bra sex, men sen när man kommer till sovrummet så blir jag bara trött när maken tar i mig.
    Det låter precis som jag själv har skrivit det där... vad tusan gör man? Tappade helt sexlusten efter två barn. Men precis som dig kan jag också fantisera om riktigt bra sex.
  • Mandarina

Hur fungerade ert sexliv INNAN ni fick barn? Var det "bra" sex? Kände ni er ohämmade med varandra? Och kunde ni njuta och komma till, bägge två?

• Anonym (vill inte)

Här är en tillsom har noll sexlust. Har 2 barn 5 och 1 år, efter att 2:an kom så är jag inte sugen på sex alls. Hoppas oftast på att sambon somnat när jag lägger mig då jag inte vill. Ligger gärna och kramas men jag vet att han vill mer. När han märker att jag inte vill så vänder han på sig och suckar. Får jättedåligt samvete, tycker inte alls om när han tar på min kropp längre.
    Jag äter minipiller cerazette och jag tror att en anledning är dessa piller, men jag kan inte äta något annat och funderar på sprial av något slag. Det bästa med dessa just nu är att jag småblöder lite så och då så då kan jag skylla på att jag blöder och därför inte vill ha sex... Men jag älskar min sambo över allt annat.
    Måste säga att det är skönt att läsa att man inte är ensam om detta problem.

• Anonym (Lisa)

Å, vad glad jag blir för svar!

Jag känner igen mig i allt ni skriver. Bra sex innan barnen, relativt ofta, båda hade lust. Jag kan fantisera om sex, men när det kommer till kritan har jag ingen lust. Fantasierna handlar inte heller om min man, men inte om någon särkskild annan man heller, snarare om någon främmande, spännande.

Jag har provat att vara utan p-piller en längre tid, och jag har haft hormonspiral. Nu har jag inget hormonellt. Det är ingen skillnad.

De få gånger vi faktiskt haft sex så har det varit bra. Inte fantastiskt-jag tror jag smäller av-sex, men bra, båda har fått ut nåt av det.

Mannen är tålmodig, tjatar inte. Jag tycker synd om honom, han vill ju så mycket mer. 

Önskar att det fanns något piller man kunde ta, så man blev ostressad, snygg och sugen.  

• Anonym (En till)
    Anonym (vill inte) skrev 2011-06-21 23:53:38 följande:
    Här är en tillsom har noll sexlust. Har 2 barn 5 och 1 år, efter att 2:an kom så är jag inte sugen på sex alls. Hoppas oftast på att sambon somnat när jag lägger mig då jag inte vill. Ligger gärna och kramas men jag vet att han vill mer. När han märker att jag inte vill så vänder han på sig och suckar. Får jättedåligt samvete, tycker inte alls om när han tar på min kropp längre.
    Jag äter minipiller cerazette och jag tror att en anledning är dessa piller, men jag kan inte äta något annat och funderar på sprial av något slag. Det bästa med dessa just nu är att jag småblöder lite så och då så då kan jag skylla på att jag blöder och därför inte vill ha sex... Men jag älskar min sambo över allt annat.
    Måste säga att det är skönt att läsa att man inte är ensam om detta problem.
    Jag la Cerazette på hyllan och började med P-ring istället men jag märker ingen skillnad på lusten.
    Gulletroll skrev 2011-06-21 23:45:03 följande:

Hur fungerade ert sexliv INNAN ni fick barn? Var det "bra" sex? Kände ni er ohämmade med varandra? Och kunde ni njuta och komma till, bägge två?

Innan barnen var sexet bra vi hade sex flera gr i veckan men nu händer det kanske 1 -2 gr i månaden. Mycket tror jag beror på stress. Jag jobbar har hand om 2 barn ett hem eftersom jag vikarierar så är det aldrig några raka rör (rutiner). Man jobbar dag, natt, kväll långa pass och sen ska man hem och mysa. Nä jag vill bara dra täcket över huvudet.

Ibland så kan jag känna åh vad skönt det hade varit med sex ikväll. Ikväll ska jag banne mig ha det och sen när det kommer till kritan ja då sluter sig musslan och lusten försvinner lika fort som den kom.
  • Jessika82

Jag tror det handlar om en själv bild som gör att man inte känner sig snygg och sexig.

Innan jag fick barn var jag mer osäker på mig själv var försynt i sängen sa inte vad jag tyckte va skönt. Nu efter jag fått barn så är jag stolt över min kropp med alla bristnigar bilringar (håller på att jobba väck dem... ) jag känner mig vacker. Jag har dessutom tagit mer plats i sovrummet och sagt vad jag gillar och vad jag vill ha. Börja långsamt kolla på eran kropp vad är ni nöjda med? Ni är bra ni är sexiga men det är era tankar som trycker ner er.
    Som jag brukar säga till mig själv
    Vad har Jessika gjort för att förtjäna denna behandling. Svar Jessika har inte förtjänat denna smutskastning.
    Börja gilla eran kropp den är fantastisk.

• Anonym (En till)
    Jessika82 skrev 2011-06-22 06:44:30 följande:
    Jag tror det handlar om en själv bild som gör att man inte känner sig snygg och sexig.

Innan jag fick barn var jag mer osäker på mig själv var försynt i sängen sa inte vad jag tyckte va skönt. Nu efter jag fått barn så är jag stolt över min kropp med alla bristnigar bilringar (håller på att jobba väck dem... ) jag känner mig vacker. Jag har dessutom tagit mer plats i sovrummet och sagt vad jag gillar och vad jag vill ha. Börja långsamt kolla på eran kropp vad är ni nöjda med? Ni är bra ni är sexiga men det är era tankar som trycker ner er.
    Som jag brukar säga till mig själv
    Vad har Jessika gjort för att förtjäna denna behandling. Svar Jessika har inte förtjänat denna smutskastning.
    Börja gilla eran kropp den är fantastisk.
    För min egen del så har det absolut ingenting med min kropp att göra. Jag ser precis likadan ut nu efter mina graviditeter som innan. Jag tror mer att det beror på en otrolig trötthet och med brist på energi sådär på kvällskvisten så orkar man inte annat än sova... dagtid finns det heller ingen tid för sexande. Jag känner bara en psykiskpåfrestande stress när jag tänker på det.
Svar på tråden Ingen sexlust på några år....