• MamaJuice

Allévo - Era erfarenheter!?

Hej!

Har provat ALLT nu! Träning samt koständring... INGENTING har gett minsta resultat på vågen sedan jag födde min son för 6 månader sedan! Inte ett kilo har jag gått ner!
    Blev otroligt frustrerad på alla som sa att jag är dum om jag går på att det ska fungera att gå ner i vikt med pulverdiet... "Man går ändå upp allt igen efteråt"

Gör man verkligen det? Om man är motiverad och VET om vad det kommer innebära? Att man inte kan leva som man gjort innan? Det är jag fullt medveten om, och villig att offra, bara jag slipper må såhär dåligt så fort jag ser mig själv i spegeln eller ser ett foto på mig själv!

Era erfarenheter? Köpte en 2-veckors kur Allévo kick-start och har tagit mig igenom första dagen! Wiihoo!

Vad gick ni ner? Hur lång tid tog det? Vad hände när ni slutade på dieten?

Jag har legat och stampat på ca 85 kilo nu sedan 4 månader tillbaka. Vill i slutändan väga 20 kilo mindre!

Tacksam för alla motivations-svar jag kan få från er som haft lyckade resultat av denna VLCD!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-13 23:15
    ÅNGESTEN HÄRJAR FRITT!!

Redan andra dagen är jag svag nog att falla för frestelsen! En skinkskiva, en ostskiva och ett salladsblad, har sånt JÄVLA ångest nu! Och till råga på allt stod det +2 på vågen (sen 10 maj)... ännu mer ÅNGEST!

Behöver PEPP!

Någon annan som går/har gått igenom det jag gör nu?!?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 20:53
    Ingen som vill vara med så vi kan sporra varandra!?

• Svar på tråden Allévo - Era erfarenheter!?
  • Jennie med ie

Oavsett viktminskningsmetod så går många upp i vikt igen efter ett tag. Det är inget specifikt för pulverdieter även om risken troligen är större då man använder sig av så kortsiktiga metoder, alltså äter/lever långt ifrån ett sätt som man kan äta/leva i framtiden.

Hurvida man går upp igen eller ej beror ju på vilka matvanor man skaffar sig efter av aslutad kur. Går man tillbaka till de gamla matvanorna, det sätt att leva som gjorde att man gick upp i vikt, ja då lär såklart kilona komma tillbaka. Men om man efter avslutad kur börjar äta RÄTT (och vad som är rätt är till stor del individuellt) så blir det inte så. Var beredd på att _en del_ av vikten dock kommer tillbaka, i synnerhet om man inte fasar ut pulvret utan går direkt till bara vanlig mat, och det är helt naturligt eftersom en del av den inledande viktminskningen med VLCD består av vätska t
    ex.

• MamaJuice

ÅNGESTEN HÄRJAR FRITT!!

Redan andra dagen är jag svag nog att falla för frestelsen! En skinkskiva, en ostskiva och ett salladsblad, har sånt JÄVLA ångest nu! Och till råga på allt stod det +2 på vågen (sen 10 maj)... ännu mer ÅNGEST!

Behöver PEPP!

Någon annan som går/har gått igenom det jag gör nu?!?!

• MamaJuice

Nu är första veckan avklarad och det har resulterat i -3,5 kilo!!

Jag är ÖVERLYCKLIG!!!

Pepp på hög nivå!!

Svar på tråden Allévo - Era erfarenheter!?