Inlägg från: Mariohn |Visa alla inlägg
  • Mariohn

Ni som är helt emot abort, varför?

Jennie med ie skrev 2011-06-13 00:11:16 följande:
    För att jag anser att livet börjar vid befruktningen och att det är fel att medvetet agera så att ett påbörjat mänskligt liv avslutas. Och eftersom det då enligt mitt synsätt är lika mycket ett liv oavsett om det blev till av frivilligt eller ofrivilligt samlag och oavsett om kvinnan är 13 år eller 35 o s v så ja, jag tycker att det är fel oavsett.
    Testa utbilda dig. En tumör börjar på samma vis- 
  • Mariohn
    Mikesh skrev 2011-06-13 00:28:58 följande:
    Jag är emot abort jag är emot att gay får gifta sig jag är emot att dom får adoptera.. Oj ja det finns mycket sådant. Abort är framförallt för att jag personligen tycker det är mord. Hur liten tid man än burit det. Nav får helt enkelt tänka längre än näsan innan man har sex.
    Är jag en mördare? Fint. Jag har spenderat mitt liv med att rädda liv. 
  • Mariohn
    Jennie med ie skrev 2011-06-13 00:30:35 följande:
    Barnet är kanske inte önskat av den som bär det, men kan bli det av någon annan. Oavsett anser jag det fel att bestämma att ett annat liv inte ska få fortsätta... det valet anser jag bara är rätt att ta när det gäller sitt eget liv.

Om man är emot abort med utgångspunkt från livets helighet så att säga så har jag tvärtom svårt att förstå att man kan göra skillnad utifrån omständigheterna under vilka detta liv blev till.
    Det kanske det är. Tills det är din fjortonåring som ska dö. För att hon blev våldtagen på vägen hem från skolan.  Är du av samma åsikt då? 
  • Mariohn
    Jennie med ie skrev 2011-06-13 00:38:18 följande:
    Det är ju applicerbart på de fall där man själv valt att ha sex, men tyvärr förekommer ju graviditeter till följd av övergrepp också. Är det i de fallen inte "mord" enligt dig?
    Och vi jävla mördare som blivit våldtagna?
Svar på tråden Ni som är helt emot abort, varför?