Ni som är helt emot abort, varför?
Jennie med ie: om barnet i magen är svårt sjukt , någon blivit våldtagen eller så. Tycket du att det är lika fel då?
Jennie med ie: om barnet i magen är svårt sjukt , någon blivit våldtagen eller så. Tycket du att det är lika fel då?
Ok.
Det går aldrig att veta hur man ska reagera innan man är i den situationen. Man kan tror att man ska känna på ett visst sätt men sen när du väl är det så reagerar man kanske helt annorlunda mot vad man trodde innan.
Att sitta och säga att det är mord med abort när en person gått igenom ex en väldtäkt eller att barnet är sjukt osv det är inget annat än kränkade. Du kan inte veta hur du regagerar när sådan beslut måste tas. Det är omöjligt.
Tack för att du skriver det jag tänker Hallonsweet. Orkar knappt längre kommentera då jag tydligen har undermålig teknik för diskussioner ...
cdSrjg...........
Jag vill inte förändra något eller någon. Jag säger bara att det går inte att veta innan man gått igenom något hur man kommer agera. Sen får du kalla det undermåligt och vad du vill men så är det. Du tolkar in saker i mina inlägg som inte finns där och agerar försvarsadvokat och jag förstår inte varför. Men det är upp till dig och var snäll och låt mig tycka som jag vill då alla andra också får göra det.
Jag gjorde abort då mitt barn i magenvar så sjukt att det förmodligen inte skulle överleva graviditet och om det gjorde det så skulle det inte överleva förlossningen. Det var fruktansvärt att genomgå att men helt rätt beslut.
Är det oxå fel? Och varför ?
Du får väl lära oss diskussionsteknik då du som är så lysande på det. För övrigt vill jag upplysa dig om att detta är FL inte en debatt i riksdagen ...
Jag ger upp mot dig. Orkar inte med och vi har hamnat helt OT. Känns som om du bara vill provocera. Ignorera mig är du gullig.
Tant: har jag lagt ord i mun på någon annan eller vad menar du ? Kanske missförstår annars får du gärna tala om när och hit jag gjort det ? :)
Jag ställde en fråga innan ang sjukdom hos fostret och är nyfiken på hur abortmotståndare resonerar där och varför ?
Är det någon här som tycker man ska lagstifta mot abort ?