hallonsweet skrev 2011-06-14 20:30:55 följande:
Nu har jag läst det inlägget igen där du skrev men jag ber om ursäkt för jag läste fel. Jag är helt uppriktig med min ursäkt för jag läste fel.
Godtagen och all heder för att du tar ansvar för att du läste fel. Nu kan vi fortsätta diskussionen som ju faktiskt är ganska intressant.
Det är klart att jag inte kan förändra synen på abort och det är inte mitt mål heller, jag är bara chockad över att dett faktiskt är människor som tycker så.
Jag förstår det faktiskt, man sätter sina moraliska värderingar högre än det egna välbefinnandet. Det är som med pacifister, som trots att de vet att de kommer att dö vägrar använda våld.
Vid våldtäkt -> barn så finns det en annan aspekt, man vill att det ska komma något gott ur det hemska som hände.
Jag har inte läst några andra inlägg om sånt och planerar inte att göra det heller för jag tycker det är så fel att göra det. Fel mot barnet, hur heligt livet än är så enligt mig är det fel att sätta någon till livet efter ett övergrepp.
Men det finns ju inget som säger att barnet kommer att ta skada av det.
Jag misstänker också att du håller med om att det bör vara upp till kvinnan att avgöra i det fallet, korrekt?