Inlägg från: hallonsweet |Visa alla inlägg
  • hallonsweet

Ni som är helt emot abort, varför?

Jennie med ie skrev 2011-06-14 19:38:41 följande:
    För att hon skrev om att ha blivit utsatt för sexuella övergrepp. Inte om att ha blivit våldtagen, gravid och fött barnet.
    Absolut, men det jag menar är att jag tror det kan räcka med att ha vart med om en våldtäkt för att vara för aborter som är en följd av en våldtäkt. Det ger lite mer möjlighet att sätta sig in i situationen om man blivit våldtagen.
  • hallonsweet
    lövet2 skrev 2011-06-14 19:41:15 följande:
    För mig är det ofattbart att du kan tro, att alla kvinnor som någonsin blivit våldtagna, ska ha samma åsikt i abortfrågan. Hur kan du ha fått för dig något så dumt?
    Därför att en våldtäkt är något helt vidrigt och att bli utsatt för det och sen tänka att om jag hade blivit gravid så hade jag fött barnet. Jag tror inte det är möjligt, men det är som sagt vad jag tror. Jag vet det inte men jag tror att det är så.

Eftersom jag är en mogen och vuxen människa så tänker jag inte ens bemöta din kommentar om att jag skulle vara dum som tror som jag gör.
  • hallonsweet
    Jennie med ie skrev 2011-06-14 19:48:02 följande:
    Det kan "räcka" med lite vad som helst för att ha den åsikten, såklart. De flesta tycker ju att att det är rätt att göra abort, oavsett om de själva blivit våldtagna eller ej, vi som är emot abort är i stark minoritet åtminstone i den del av världen vi lever i. Men som sagt, om du tror att ingen som varit med om sexuella övergrepp kan ha den åsikten jag har så tror du fel. Det var liksom bara det, som sedan HannaS86 fick till nåt annat... därav förtydlingen.
    Men jag tror det ändå och du kan inte veta om jag har fel. :)
  • hallonsweet
    sharatec skrev 2011-06-14 19:49:28 följande:
    Du förstår väl att det GIVETVIS finns någon, någonstans, som har blivit våldtagen som ändå är emot abort?

Och för att klargöra: jag stödjer den abortlagstiftning vi för närvarande har i Sverige.
    Det finns galningar överallt i världen.
  • hallonsweet
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-14 19:49:52 följande:
    Nej, det är det inte. Hon skriver att hon förmodligen skulle bli sinnesförvirrad och då ändra sig från den positionen hon har nu. Du läser in för mycket i det hon skrev. Men jag låter lövet förklara det här, hon behöver inte mig som försvarare.
    hallonsweet skrev 2011-06-14 19:41:07 följande:
    Av ren nyfikenhet undrar jag vem av oss som är emot er som har kränkt er i denna debatt?
    Denna mening gör det mycket uppenbart att du läser in alldeles för mycket i det som skrivs.
    Jag läser väl för sjutton inte in för mycket i det som skrivs om du anklagar någon av oss som är mot er att vi kränkt er, om jag då undrar vem av oss som gjort det så har jag ju inte läst in mer än det du skrivit. Då är det ju du som är klantig som skriver saker som inte stämmer....Försök inte få det till mitt fel att du inte kan debattera på ett moget sätt. För att inte tala om att du inte ens kan stå för en egen åsikt här utan bara leker advokat.
  • hallonsweet
    Jennie med ie skrev 2011-06-14 19:51:55 följande:
    Jo det kan jag.
    Nejdu.
  • hallonsweet
    Jennie med ie skrev 2011-06-14 19:55:56 följande:
    Jo det kan jag eftersom jag är ett exempel på motsatsen.
    Fattar inte hur man kan ha en sån syn och sen göra det själv. Då är du ju motsägelsefull....Eftersom du är emot något som du själv gör.
  • hallonsweet
    sharatec skrev 2011-06-14 20:05:17 följande:
    Har du den minsta respekt för andra människor?
    Ja, men har jag fel? Det finns ju galningar överallt i världen.

Självklart finns det människor som valt att föda ett barn som blivit till av en våldtäkt. Men hur vida både barnet och mamman har ett fortsatt bra liv har jag aningen aning om. Bara för att man föder ett barn betyder det inte att man är en fantastisk förälder och älskar det barnet. Jag gör som sagt skillnad på att leva ett liv levande eller att överleva en våldtäkt.  Att sen det barnet skulle skänka glädje kanske det gör, men jag skulle antagligen bara se gärningsmannen...
  • hallonsweet
    Jennie med ie skrev 2011-06-14 20:08:00 följande:
    Gör vadå?
    Du skrev ju att du vart med om det vi pratar om och jag fattade så eftersom du skrev att du är ett exempel på motsatsen, alltså det vi diskuterar. Det är givetvis tråkigt om du vart med om det hemska. Men jag menar bara att du säger ju emot dig själv om du är emot abort även vid våldtäkt men har gjort abort till följd av en våldtäkt.
  • hallonsweet
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-14 20:10:40 följande:

jag är imot abort men inte om det är fel på fostret.

men o säga att man inte har råd när man väl är gravid och vill göra abort är fel då borde man tänka på det innan.

Av ren nyfikenhet: Om man har skyddat sig men skyddet inte fungerat, är det "mer" okey att göra abort av ekonomiska skäl då?
Svar på tråden Ni som är helt emot abort, varför?