Strl. 98/104
När började era barn använda strl. 98/104?
Vår son har enligt BVC varit lite kortare än "normal" kurvan... Så av ren nyfikenhet undrar jag när ditt barn började med den storleken? Vår son har haft 98/104 sedan han var ca 2år och 3mån.
När började era barn använda strl. 98/104?
Vår son har enligt BVC varit lite kortare än "normal" kurvan... Så av ren nyfikenhet undrar jag när ditt barn började med den storleken? Vår son har haft 98/104 sedan han var ca 2år och 3mån.
Vi började nog lite senare än ni. Sonen har fortfarande samma storlek, han är 3,5 år. Det här är en storlek barn brukar ha lääänge.
Sonen följer kurvan ganska perfekt.
Min dotter är nu snart 4 år och har precis börjat växa ur det mesta i den storleken, hon har nog använt det sen förra sommaren ungefär. Hon ligge strax över medel på längden och lite under på vikten.
Men det varierar ju ganska mycket mellan olika märken, alla kläder i 98/104 är ju inte lika stora
Är de "rätt" i storlek så bör de ju passa ungefär när barnet är den längden som storleken är
Våran son har det nu och har nog haft sen strax efter han blev 2 år. Nu är han 2 år och 8 månader.
Tycker det låter som eran son är normal eller längre än medel.. Våran son är lååång för sin ålder och har alltid varit.
Vår äldsta pojke blir 3½ år i slutet av månaden. Han har börjat med stl 98/104 den här våren . Det är stora. Sådär jätteliten kan ju inte din son vara TS. Min yngsta pojke blir 2 år + 2 månader i slutet av den här månaden. Han har kläder i stl 86/92
. Har precis börjat med stl 92.
Tack för era svar...
Det var ett tag sedan vi var på koll på BVC, men det känns ju som sonen har "spurtat" i kapp med sin längd För han har som sagt, på varje koll hos BVC legat straxt under medel på kurvan...
Han har iofs växt ur storlekar väldigt fort, så det gör ju inget om han kan ha denna lite längre
Idag är sonen 2år och 8mån.
Runt 2år började vi annvända denna storlek. Idag är sonen 2½år och har den fortfarande. Om man delar på storleken så måste vi köpa 104.
vår äldsta son är 2år&2mån och han har stl 98/104, kan ha stl 92 -men det är verkligen på fisens mosse alltså....
vår yngsta son är 1år&2mån och han har stl 86-86/92..bara 86 börjar också bli på fisens mosse ;))
äldsta är ca 93-95cm.. känns som att han har vuxit massor senaste månaderna...(ligger på +2 över kurvan)..
yngsta är 80-82cm lång.. (ligger på normal på kurvan)..
Vår nyblivna 3-åring har just börjat med 98/104, hon är 97 cm lång och lite längre än genomsnittet enligt BVC. Kläder i den dubbelstorleken brukar vara lite för stort, den bästa just nu är 98 men de flesta storlekar är ju tyvärr dubbla.
Glöm inte att det är en fördelningskurva så det ska finnas barn i alla storlekar, det SKA finnas barn i en större grupp som är två kurvor under medelkurvan och barn som är två kurvor över medelkurvan. Det är ingen normalkurva och BVC har varit riktigt otydliga om de sagt det till dig ts
Så länge barnet följer "sin" kurva oavsett det är mitten, någon av de nedre eller några av de övre så är allt bra. Det är konstiga avvikelser (extrem ökning eller minskning) i vikt/längd som man ska vara vaksam på.
Min dotter har börjat använda 98/104 nu när hon var ca 2,5 år. 86/92 användes jättelänge!
Dottern ligger en normaldeviation under medelkurvan.
Siri började med det kring 3 års ålder. Fortfarande kan tröjor passa i 98/104 dock inte byxor utan där får vi nu köpa 110. Hon är över 4 år och ca 103 cm.