Förbannade finnar!
Jag har sedan några år drabbats av finnar som jag tror är hormonella. Jag får stora "utbrott" vid mens, men även kring ÄL. Det är inga små plitor utan bara över en dag/natt får jag stora, djupa blaffor som värker. Jag vet att det är helt fel, men jag "måste" klämma dem för att minska värken och sen blir det ju fula sårskorpor istället (men då gör de inte ont). Jag tvättar ansiktet med speciella rengöringsmedell mot acne både morgon och kväll, har en "spot" lösning som ska appliceras och verka över natten, samt brukar badda med alsollösning eller t.o.m. lägga på en bomullstuss med alsollösning för att torka ut de värsta finnarna.
Min hy är så ful och precis när ansiktet börjar läka kommer mensen eller ÄL och ett nytt utbrott. Är det någon som har några bra tips eller idéer på hur man kan behandla hormonfinnar/acne? Det är inte så mycket att jag får eller vill ha medicin, men tillräckligt för att det ska påverka min självkänsla.... Jag använder inget smink till vardags utan försöker verkligen behandla huden väl.