• MammaSofi

Nya mammakompisar södra sidan av Sthlm

Jag är snart 25 med en liten son på 5 1/2 månad, jag bor visserligen i södertälje inte allt för långt borta.
    Annars är jag fördomsfri och sprallig :)

• MammaSofi
    RuqiyaRaliya01 skrev 2011-06-15 12:14:07 följande:

hej mamma Sofi!

jag flyttade från S-tälje typ för 1 år sen.

var i S-tälje bor du?

Just nu bor vi nedan för torekällberget, men är på väg att flytta till Rosenlund :)
  • MammaSofi
    RuqiyaRaliya01 skrev 2011-06-15 23:49:36 följande:
    ok, jag bodde i hovsjö c och det var dåligaste området enligt i mig och nu bor vi i huddinge centrum
    Jo jag har hört att många säger att ronna och hovsjö ska man undvika. Trivs ni bra i huddinge då?
  • MammaSofi
    Hankii skrev 2011-06-16 11:56:33 följande:
    Hejsan bor i södertälje med min sambo och våran dotter på 10 månader, skulle vara kul med lite "mamma kompisar" Glad
    Oh hej en till Södertälje bo :) Vart i södertälje håller du till?
  • MammaSofi

Ohå, min sons gammelmormor bor i brunnsäng :) Min son är 5 1/2 månad nu

• MammaSofi
    Hankii skrev 2011-06-16 18:06:16 följande:
    ahja trevlans Glad när ska ni flytta? 
    Vi flyttar till rosenlund i september :) inte allt för långt kvar nu, det ska bli så skönt att få större :)
  • MammaSofi
    Hankii skrev 2011-06-17 17:21:42 följande:
    Okej ah det kan jag förstå, vi har också planer på att flytta till större, men inte så lätt att hitta någon vettig bostad, vägrar ju bo i hovsjö och ronna och det är ju där det finns mest lediga lägenheter tyvärr..
    Jo det är ju det tyvärr, vi hade rena turen att vi fick den här genom Telge.
    Hur bor ni nu?
  • MammaSofi

Hankii skrev 2011-06-17 20:09:30 följande:
    Vi bor i en två, börjar bli lite trångt faktisktTungan ute Nellie har fått sovrummet till hennes lekrum/sovrum så vi fick flytta ut i vardagsrummet.. :)

Haha vi som ska flytta till en tvåa haha.
    Men bor man i en tvåa redan så kan jag tänka mig att det blir lite trångt :)

• MammaSofi
    Hankii skrev 2011-06-18 13:14:41 följande:
    oj haha, men jo det börjar bli trångt, våran Nellie tar ju allt mer plats och sen har vi ju en till på väg Glad 
    Nej va kul Grattis :) när är BF?
  • MammaSofi
    Hankii skrev 2011-06-19 16:21:32 följande:
    tack :) dom sa att ungefär 10 december skulle den ploppa ut, men ska på ultaljud om några veckor och se vad dom beräknar till Glad
    Oh va roligt :) är det lika spännande med 2an som det var med 1an?:)
Svar på tråden Nya mammakompisar södra sidan av Sthlm