Inlägg från: Emma 761 |Visa alla inlägg
  • Emma 761

För oss med barn som är födda för tidigt

2008 så föddes mitt och min sambos första gemensamma barn.
    Han är 8 veckor för tidigt.
    Vårat andra barn som föddes 2009 är 6 veckor för tidigt.
    Efter förlossningen så fick jag veta att det är mycket möjligt att jag bara kan få för tidigt födda barn eftersom båda jag och min sambo är prematur barn. Jag naturligt och han med kejsarsnitt,
    Men det känns inte kul att veta att vi alltid kommer få för tidigt födda barn.
    För ja kan ärligt sägga att ja känner mig snuvad på graviditeten båda gånger eftersomm ja aldrig gick hela tiden.

Ni som fått för tidigt födda barn hur kännde ni efter att allt lugnat ner sig. Kännde ni er också snuvade på graviditeten?

• Svar på tråden För oss med barn som är födda för tidigt
  • Emma 761
    Kolakakan skrev 2011-06-14 13:58:53 följande:
    Jag har fått både i vecka 24 och i vecka 34. Hur det än har varit har jag inte kännt mej snuvad på graviditeteten, däremot har man ju haft mycket andra känslor och reaktioner, speciellt första gången så klart. Andra gången var jag mest glad över att jag fick vara gravid så "länge" :) 

Är nu i vecka 34+1 och denna parvel kommer också förmodligen att komma för tidigt, men jag har fått acceptera att detta är MITT sätt att få barn och jag har för länge sen släppt alla föreställningar om hur det SKA vara och gå till. 

Bara ibland att jag kan bli irriterad på "vanliga" föräldrar som gnäller över skitsaker, men försöker tänka att det är deras okunskap. Det flesta i min närhet vet dock vid det här laget att det inte är så stor idé att komma till mej och beklaga sej över strunt;)   
    jo det klart men sedan så är det inte kul att tänka att man måste spändera så mycket tid på sjukhuset. ja har svårt för sjukhus eftersom ja själv spänderat så mycke tid där när ja var yngre och nu måste min äldste son genomgå samma proces. minstingen har klarat sig undan vissa följdsjukdommar och ärftliga sjukdommar som tur är.
  • Emma 761

Jag vill helt klart ha fler barn även om risken inebär att de också kan bli för tidigt födda.
    Jag har funderat flera gånger fram och tillbaka eftersom mitt personliga dilemma gäller sjukhus.
    har man själv spenderat större delen av sin barndom på ett så tar det emot att spendera den där igen med sitt barn.
    min äldste son kommer förmodligen få börja med inhalator igen pga sina lungor. de är färdigutveklade men han har inte tillräckligt med styrka tydligen för att hosta upp allt slemet han får.

• Emma 761
    knäppisen skrev 2011-06-29 13:16:56 följande:
    Jag avstår inte fler barn för att jag är rädd för att ligga på sjukhus. 
    Jag är rädd för de bestående skador som barnet kan få.  Jag har ingen lust att chansa när risken är stor att barnet får stora framtida problem. Då avstår jag hellre.
    de är lite de ja menar med rädsla för sjukhusbesök.
    eftersom ja själv har haft epelepsi och nu har min äldste son det plus andningsproblem och allergi. han är också väldigt infektionskännslig. men mitt andra barn har inte varit några komplikationer med. sedan så har det väldigt stor betydelse i hur mycke för tidigt födda de är också.

och har man själv aldrig lugit inne på sjukhus längre perioder som barn så kan man heller aldrig förstå de kännslor som kommer upp och tankegångarna.
    de framtida problemen är också något som man kan ta reda på innan förlossningen, i många fall, och får man reda på det tidigt så har man ju också tid på sig att förbereda sig.
Svar på tråden För oss med barn som är födda för tidigt