• Anonym (yuck)

Känns som jag har sålt min själ till djävulen

Jag skriver det här för att jag vet inte vem jag ska prata med....:S

Jag har studerat och mina studier e som gått redan avklarade och jag tänker studera nu i höst, jag har sökt aktivt jobb o kommit in på en del intervjuer och senaste intervjuen var nu i veckan.
    Men min ekonomi är en annan femma, jag har mer eller mindre ångest varje dag dels för alla räkningar har jag inte ens råd och pröjsa jag ligger som sagt back. Jag väntar på min a-kassa men den e relativt låg eftersom jag inte har varit ute spec länge i arbetslivet, jag är relativt ung. Och vad ska man säga .. Jag har gått till soc och det skäms jag över för jag är en självständig tjej överlag och vill helst inte ha någons hjälp men nu fick jag den. Däremot förstår jag inte hur dom tänker det är under existensminimum, nu är dem flesta räkningar betalda men jag har inte ens råd och försöka fylla min kyl någolunda.
    Mina föräldrar har hjälpt mig då och då men som sagt dom kan ju inte hjälpa mig hela tiden heller och jag kräver inte det heller.

Nu undrar ni säkert ang min rubrik men here it goes..
    som rubriken lyder så är det exakt så jag känner i talande stund. Jag söker inte folks sympati genom att jag skriver det här utan jag har verkligen ingen jag kan prata med eller om detta. Dels för jag skäms över mitt tänkande att jag ens tänker själva tanken. Och tanken är att ev sälja sig själv
    Hör ni hur fuckat det ens låter. Jag antar att det inte bara är jag som ens har tänkt tanken , det finns säkert en och annan person som gör det.
    Jag har själv föraktat eller snarare tyckt illa om sådana människor och sen kanske man ev hamnar där själv för ekonomin ligger redan på botten. Jag känner mig otroligt smutsig över mitt tänkande , och jag skulle väl känna mig ännu smutsigare om tanken gick till handling, men vad tusan ska ja göra ?? Jag får ingen hjälp och detta är inget jag heller vill göra...:/

// yuck

• Svar på tråden Känns som jag har sålt min själ till djävulen
  • Anonym (yuck)

tusen tack för eran nyfikenhet men ingen och ventilera med... Sverige i ett enda stort nötskal!!!

• Anonym (,)

Jag är nog trött för jag fattar inte.

• Anonym (yuck)
    Anonym (,) skrev 2011-06-13 23:14:44 följande:
    Jag är nog trött för jag fattar inte.
    Kort & enkelt noll ekonomi= med pank en tanke att sälja sig själv= en smutsig tanke .. och ja har ångest över hela situationen o vette tusan vad jag ska göra. För det finns ju ingen hjälp att få
  • Anette91

Jag är i samma situation.. =/
    Ska leva enligt soc på de jag har i nuläget ca 1200kr och får 450 i slutet av månaden av soc i 2mån >,<
    Vet verkligen inte heller hur jag ska klara mig och funderingarna har sprungit iväg för att sälja sin kropp men även ta all skit vad de innebär att ta smslån, snart skiter jag i om jag har en stor jävla skuld hos fogden för jag vill kunna ha mat på bordet iaf :'(

• Anonym (yuck)
    Anette91 skrev 2011-06-13 23:18:44 följande:
    Jag är i samma situation.. =/
    Ska leva enligt soc på de jag har i nuläget ca 1200kr och får 450 i slutet av månaden av soc i 2mån >,<
    Vet verkligen inte heller hur jag ska klara mig och funderingarna har sprungit iväg för att sälja sin kropp men även ta all skit vad de innebär att ta smslån, snart skiter jag i om jag har en stor jävla skuld hos fogden för jag vill kunna ha mat på bordet iaf :'(
    tråkigt o höra =/ ta det inte fel nu men skönt o veta att man ändå inte e ensam och tycker,tänker o känner som man gör. Har ca 7000kr i räkningar och fick 5000  ligger back med 2000 inkl maten är inte ens inräknad.
    Och vi lever ändå i Sverige, det känns inte riktigt så:S
  • annawestergren
    Anonym (yuck) skrev 2011-06-13 23:17:08 följande:
    Kort & enkelt noll ekonomi= med pank en tanke att sälja sig själv= en smutsig tanke .. och ja har ångest över hela situationen o vette tusan vad jag ska göra. För det finns ju ingen hjälp att få
    Sälja dig själv? Why, skaffa jobb? Gå runt med ditt CV verallt - nu är ju den rätta tiden och jobba jobba jobba! Hemtjänsten, säljare, sommarvik på butik, vart som helst! Städa toaletter men alltså äcklas du av bara tanken på att sälja dig själv hur fan tror du då att du ska känna om du verkliigen gör det?

Ta jobb som strippa om inte annat då är du ju mer skyddad iaf ch inget krav på sex! Har 2 kompisar som jobbar som strippor och det går jävligt bra för dom, det är rent och dom tjänar grova pengar! Inget smutsigt med det! Vart bor du? Annars kanske jag kan ordna kontakter åt dig? Det är bättre än att utsätta sig själv fr vergrepp vilket jag tycker att det är om du ska sälja din egen kropp när det är emot dina principer!

Finns ju dom som trivs med det också - men dom är väldigt få!!! Inget att sträva efter för att få snabba pengar och du är så sinnessjukt utsatt på det sättet!  
  • Anonym
    Anonym (yuck) skrev 2011-06-13 23:12:19 följande:
    tusen tack för eran nyfikenhet men ingen och ventilera med... Sverige i ett enda stort nötskal!!!
    ?
    Du tittar på klicken och att ingen svarat menar du? Tänk på att din rubrik är väldigt tilldragande, men säger ingenting alls om vad inlägget ska handla om, så de som läser kanske inte alls har någon erfarenhet av ditt problem eller vet vad de ska säga. Många kanske inte ens har ett konto här, detta forum är ju öppet för alla att läsa.

Om du känner så som du skriver i ts så ska du givetvis inte sälja dig själv. Försök istället att dra ner på dina utgifter, sälja saker du inte behöver, försök skaffa ett extrajobb/sommarjobb och ring till alla du ligger efter med räkningar med, förklara din situation och dela upp räkningarna/fixa betalningsplaner osv.
    Har du betalat alla räkningar men inte har mat, gå till kyrkan och se om de kan hjälpa dig.
    Hur mycket pengar har du nu tills du får pengar nästa gång? Lusläs alla reklampapper som kommer hem efter billiga erbjudanden, köp inte bröd utan laga ditt eget, köp billiga havregryn så du kan göra gröt, köp billigt ris och billig pasta osv.
  • Anette91
    Anonym (yuck) skrev 2011-06-13 23:22:02 följande:
    tråkigt o höra =/ ta det inte fel nu men skönt o veta att man ändå inte e ensam och tycker,tänker o känner som man gör. Har ca 7000kr i räkningar och fick 5000  ligger back med 2000 inkl maten är inte ens inräknad.
    Och vi lever ändå i Sverige, det känns inte riktigt så:S
    Jag vet precis vad du menar att de är skönt att inte vara ensam exakt.
    Joo jag hade oxå mycket räkningar som bara ligger på hög nu för jag inte får pengar på lääänge =/
    Jag väntar dock på akt ers men de verkar som de dröjer en månad och då kan jag tänka mig att de dröjer till sept pga att de är semester, dessutom har de ändå tagit snart 6mån för fk att utreda om jag ska få de godkänt eller ej och under den tiden haft soc o de har varit förjävligt :'(
    Har en egen tråd som heter "hur ska jag klara mig, daaaaaaaamp" typ eller nåt liknande, kan länka..
    Mat har jag dock sedan tidigare bra månader, men de är sommaren som verkligen är värst..
    De känns verkligen inte som vi lever i Sverige =/ :'(
    Känns ju verkligen inte heller positivt att jag kommer behöva lämna ett besked till pojkvännen som är i fängelse och jag inte har råd att åka och träffa han, har inte träffat han på över en månad de är fan hemskt de här :'(
  • Mammatilltvåprinsar

Tycker inte du ska sälja dig själv TS! Vad har du för räkningar? Hur stort bor du? Kan du bo mindre? Hitta nån att dela lägenheten med?Kan du ta vik på förskolor eller inom vården i sommar? Är du färdigutbildad? Vad är du utbildad till? Hur många intervjuer har du gått på? Hur har de gått? Har du sökt många jobb som du inte fått komma på intervju till?

• Anonym (B)

"Sverige i ett nötskal"?

Tja.. det finns inte så mycket att säga. Du verkar ju överleva utan att sälja dig själv, och du verkar ju inte har gjort verkligen allt för att få ett jobb. Det första stycket var oklart, vad har dina studieplaner med något att göra?

Antingen så är du lat och tycker att det verkar enklare att sälja dig än att gå runt precis överallt med ditt CV, eller så tycker du helt enkelt att prostitution är okej.

Svar på tråden Känns som jag har sålt min själ till djävulen