• Chiba

Någon som läser kursen Dinosaurier – deras utveckling och utdöende?

Finns det någon mer här som läser denna kurs i sommar? Skulle vara kul att diskutera med någon eftersom det inte finns någon kursportal.

• Svar på tråden Någon som läser kursen Dinosaurier – deras utveckling och utdöende?
  • Wilma J

Har precis anmält mig till den kursen.
    Vet du om det är några sammankomster och vilka veckor den sträcker sig över?
    Hittar inte ett dugg.. 

• Chiba

Vad kul!

Nej det är inga sammankomster om du valt att läsa den på distans. Kursen är flexibel så man får läsa den över vilka veckor man vill. Jag har dock valt att läsa mellan v 23 - v 33 för det är samma datum som min andra sommarkurs jag läser.

• Wilma J

Aa okej.
    Förstår inte CSNs regler.. får man studiemedel för 7,5 hp? Eller behöver jag läsa kursen i snabbare tempo för att ha rätt till CSN? Är den enda kurs jag ska läsa. 

• Nifelheim
    Wilma J skrev 2011-06-16 09:51:38 följande:
    Aa okej.
    Förstår inte CSNs regler.. får man studiemedel för 7,5 hp? Eller behöver jag läsa kursen i snabbare tempo för att ha rätt till CSN? Är den enda kurs jag ska läsa. 
    Om det är den enda du ska läsa så räcker den inte för heltid över hela sommaren.

Jag läser också den
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Wilma J

Å va sjutton =( Kan man läsa den med csn för halvtid?

• Chiba
    Nifelheim skrev 2011-06-16 09:52:39 följande:
    Om det är den enda du ska läsa så räcker den inte för heltid över hela sommaren.

Jag läser också den
    Hur långt har du kommit? Vad tycker du om den ?
    Wilma J skrev 2011-06-16 09:53:48 följande:
    Ja halvtid borde du ju få. Jag läser 15 poäng över 10 veckor och har heltid.
  • Wilma J

Himlens krångligt det är =) Får hoppas att jag får antagningsbeskedet snart, vill inte hamna för mkt efter =)

Hur verkar upplägget? 

• Chiba
    Wilma J skrev 2011-06-16 10:10:32 följande:
    Himlens krångligt det är =) Får hoppas att jag får antagningsbeskedet snart, vill inte hamna för mkt efter =)

Hur verkar upplägget? 
    Jag tycker det är jättebra. Man får tillgång till allt material på en gång vilket gör att man kan jobba i sin egen takt. Den andra kursen jag läser får man ut en uppgift i taget vilket jag tycker är dåligt.
    Upplägget ser ut som så att det finns föreläsningsmaterial till varje del och sen avslutas med frågor man ska svara på. Finns 9 delar. Sen får man självklart läsa boken för att kunna svara på frågorna/utveckla svaren.
  • Nifelheim
    Chiba skrev 2011-06-16 10:03:10 följande:
    Hur långt har du kommit? Vad tycker du om den ?
    Wilma J skrev 2011-06-16 09:53:48 följande:
    Ja halvtid borde du ju få. Jag läser 15 poäng över 10 veckor och har heltid.
    Jag har bara gjort första lektionen. Hade sista tentan på vårterminen i måndags, så jag har inte riktigt kommit igånr med sommarkurserna än Jag gillar den, kul att lära sig något helt nytt och den verkar ju inte betungande direkt
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Chiba
    Nifelheim skrev 2011-06-16 11:19:23 följande:
    Jag har bara gjort första lektionen. Hade sista tentan på vårterminen i måndags, så jag har inte riktigt kommit igånr med sommarkurserna än Jag gillar den, kul att lära sig något helt nytt och den verkar ju inte betungande direkt
    Okej. Nej den e ganska lättsam om man är intresserad av dinosaurier. Jag har lärt mig massor redan   Har du hittat svaret om hur Skandinavien har flyttat sig? Ska man kolla på kartbilderna för att få fram det. För jag har inte hittat det i vare sig föreläsningsmaterialet eller boken.
  • Wilma J

ÅÅ vill också dra igång. Hoppas verkligen de handläggar min ansökan fort :D

• Wilma J

Hej tjejer!
    Jag har precis fått antagningsbesked, men jag är reserv 559.
    Pratade med en kvinna på su i förra veckan, å hon sa att alla som är behöriga kommer in på utbildningen.
    När jag läser på utbildningens hemsida står det att när jag skickat in uppgifterna från första lektionen blir jag registrerad på kursen.

Har inte fått något mail från su och når de inte på telefon.

Hur gick det till för er? 

Svar på tråden Någon som läser kursen Dinosaurier – deras utveckling och utdöende?