Han hotar att ta vårt barn
Innan jag blev gravid så var han som vilken kille som helst, jag hade inte en aning om vad som skulle ske..... Han kommer från ett muslimskt land och är muslim men har aldrig utövat religionen. Vi hade då varit tillsammans i fyra år och att jag är kristen har aldrig hindrat vårat förhållande.
Jag blev gravid och hans ultimatum var att jag skulle bli muslim eller göra abort. Valet var egentligen inte enkelt men abort var uteslutet. Vi gifte oss enligt muslimsk sed, vi är alltså inte gifta här i Sverige. Sedan började kommentarerna om min klädsel, jag skulle kasta bort alla gamla foton på gamla vänner, inte vistas ensam med män, helst inte prata med andra män överhuvudtaget etc.
Allt jag säger vrider han så det låter helt fel, ibland pratar han inte med mig på flera dagar för att straffa mig. Han säger att han pratar med mig igen när jag har lärt mig att kommunicera.... Kallat mig för jävla idiot....
Jag orkar snart inte med detta längre, han har aldrig slagit mig men när orden till slut tar slut så kommer han inte att tveka för att utöva våld, hotet har hängt i luften. Det stora problemet är att om jag lämnar honom så tar han vårt barn till sitt hemland. Detta är på fullaste allvar och inget tomt hot. Hur ska jag stå ut i 15 år till med honom???