• Anonym (hmm...)

Hur skulle du skriva fina ord till någon som mår dåligt?

Jag har en vän... hm... någon som jag är på väg att bli vän med iallafall :)
    Saken är den att han mår väldigt dåligt just nu, jag var hemma hos honom idag och vi pratades vid lite över en fika. Han vet inte riktigt själv varför han känner sig lite nedstämd men han kände iallafall att det var skönt med lite sällskap när han bor själv.

Jag skulle vilja skicka ett sms som typ visar att jag finns och samtidigt piggar upp honom men i själva verket så suger jag på ord. Vad skulle ni skriva? Jag vill ju inte heller att han ska misstolka mig och tro att jag vill något mer än bara vara hans vän, vi har nämligen precis lärt känna varandra och saker kan misstolkas har jag varit med om förut.

• Svar på tråden Hur skulle du skriva fina ord till någon som mår dåligt?
  • Anonym (Agnes)

Älska mej mest när jag förtjänar det som minst,
    det är då jag behöver det som mest.

• Anonym (hmm...)

hmm, men alltså det är min vän som mår dåligt. Och vi älskar inte varandra som vänner än. Man bör, enligt mig, ha kommit mycket djupare i sin vänskap då Vi har precis lärt känna varandra...

Tyvärr kan jag inte skriva så. "Älska mig mest när jag förtjänar det som minst"... Det är ju att kräva att han skall älska mig mest när jag förtjänar det minst. Han mår dåligt och jag vill ju bara sända honom en tanke att jag finns och att han gärna får prata med mig typ och säga något fint till honom, men vad liksom?

• Anonym (hmm...)

Tack för försöket iallafall anonym (Agnes)!

• kengru

Varför inte prova "ur mörkret talade en röst till mig som sade, le, ty det kunde vara värre, och jag log, och det blev värre." Den får alltid mig att må bättre när jag känner mig lite hängig.

• Anonym (hmm...)

kengru: men ".. och jag log och det blev värre". Hur kan det vara uppmuntrande när saker blir värre då man ler? Du får gärna förklara den meningen för mig
    Berätta gärna hur du tänker när du läser den meningen i ditt huvud.

• kengru

"Det är inte solsken jämt, men alla moln är inte heller grå"

• Anonym (hmm...)

Kengu, det var väldigt fint skrivet annars

• Sofia27

Något i stil med "När Du behöver någon som lyssnar så finns jag här för Dig. Tveka aldrig att ringa; det är sånt som vänner är till för."
    ...kanske?

• kengru

Ibland känns livet bra ruttet, då brukar jag tänka på just den meningen och inse att det kanske inte är så illa ändå. Jag vet att det är en dålig förklaring, men den får alltid mig att skratta. Fast jag är kanske inte som alla andra.

• Tallulah

jag undrar också över den meningen... kan du inte skrivatyp, du är inte ensam, du kan prata med mig om du vill.

• Anonym (hmm...)

Hihi ingen är som alla andra Kengu! Men jag tänkte att man vill väl inte börja le när allting blir ännu värre? Fast får den meningen dig glad så är jag glad för din skull

Vad fina tips ni kommer med alla!
    Sofia27, det var bra skrivet! Nu satte du ord på mina tankar Tack!

• Anonym (hmm...)

Jag vill ju liksom få med att jag finns för honom och att han ska veta att jag tänker på honom och att han alltid kan ringa mig liksom...

• Sofia27

Jag brukar själv ha problem med att komma på rätt ord till rätt situation... Kul att jag kunde hjälpa till.

• Anonym (hmm...)

Det gjorde du bra Sofia27, nu har jag skickat sms:et med din text och lagt till lite eget! Tack så hemskt mycket!

Svar på tråden Hur skulle du skriva fina ord till någon som mår dåligt?