• Wolfie

Madrass till barnvagn?

Hejsan!

Var och hämtade vår barnvagn igår (en Dorjan), och medan jag stod där och pillade på den och beundrade den så började jag fundera på hur man gör med madrass i barnvagnar. I den som vi köpt så finns det en mjuk madrass, men den är fastsydd i resten av barnvagnen så att säga, så det går inte att bådda runt den med lakan och så. Och man vill väl inte lägga bebisen direkt på den fastsydda madrassen, för då lär den väl snart vara nedsmutsad? Hur gör ni andra? Har era vagnar löstagbara madrasser, eller ska man köpa till en sådan?

/ Wolfie

• Svar på tråden Madrass till barnvagn?
  • Minimum

I min vagn är madrassen lös! Men det finns kanske typ bäddmadrasser att köpa i barnvagnsaffärer...

• Kompiz

Wolfie, jag hakar på din tråd och hoppas att det är ok...

Vi har beställt en Teutonia Mistral med mjuklift men har inte hämtat ut den än. Hur är det med madrass till en sådan, har inte tänkt på det förrän nu...någon som vet?

Linda v. 32+6

• Tjej 1975

Och jag har beställt en Brio kombi, madrass med? Lös eller fast?

• sommar 77

du Kompiz, vi har oxå köpt en Teutonia Mistral.....med mjuklift, jag undrar oxå om man ska ha madrass.... Jag e sent ute som vanligt, har bf på fredag...men men, allt ordnar sig nog...

• Jodie

Vi har också beställt en mjuklift med "fast madrass". Men det finns tydligen tunna bäddmadresser att köpa (Babyland) så att man kan bädda runt med ett lakan.

• petrusjka

Vi har en trippelvikt handduk i vår, funkar utmärkt

• ebben

I min brio kombi är det en tunn lös madrass. Vagnen är sen dottern var liten.....årsmod. -95.

• gumsemumsan

Ett litet tips. På Lekia kan man hitta en rejäl madrass till barnvagnar. Sedan är väl frågan om den passar till alla vagnsorter. Men gå dit o fråga!! Själv har jag en Teutionia Mistral Country som VERKLIGEN behövde madrass.

Lycka till med madrassjakten eller varför inte köpa en billigare madrass på jysk o klipp ut en som matchar vagnens mått!?! Jag menar då en madrass till spjälsäng...

Svar på tråden Madrass till barnvagn?