• Marcus121

Var är min mamma?

Hej.
    Vet inte riktigt var jag ska börja.
    Jag har haft min dotter med ensamvårdnad sedan hon var 1år.
    Hennes mamma har varit in och ut på olika behandlingar för dvs saker.

Nu när min/vår dotter blivit större, har hon börjat fråga var hennes mamma är.
    Till en början sa jag att mamma är på sjukhuset för hon inte mår bra.
    Nu har hon börjat ifrågasätta hur länge man kan vara på sjukhuset.

Så vad Tycker nu är en lämplig övergång?
    Mamman kommer inte ha eller ta något ansvar alls för sin dotter. Träffat henne 1gång varannan månad..
    Jag vill ju gärna inte gå in på detaljer med en 4åring om varför hennes mamma inte är en del i hennes liv.
    kanske skulle tillägga att jag har varit singel under hela tiden så ingen "plastmamma" har funnits.

Kan jag säga att hennes mamma inte har rätt att träffa sitt barn för att det skadar henne?
    1 veckas gråtande för 1 timmes "träff" skulle snarare säga att hon är här för att låna datorn och inte umgås med sin dotter.

Ush vad ska jag göra?

Skulle vara tacksam för svar.

• Svar på tråden Var är min mamma?
  • Queenie70

Du ska vara så ärlig som möjligt men inte berätta mer än flickan är gammal nog att förstå. Att säga att mamma skadar henne ska du INTE säga. Barn mår bäst av att känna sig älskade.

Att säga att mamma älskar dig jättemycket, och längtade så mycket efter dig men mår inte så bra och klarar därför inte att ta hand om dig, skulle kunna vara ett förslag. Lägg tonvikten på de positiva saker som finns. Flickan har kanske fått nån leksak av mamma nångång, som man kan påminna om vilken fin sak hon fick av mamma etc.

• JAG är BÄST

1gång varannan månad? du tror inte att det är förlite ändå att träffas? har du frågat flickan om hon vill träffa sin amma lite mer än vad hon gör? kanske det ä därför hom gråter så mcket efter varje besök,,för att det är så länge till nästa gån hon ska träffa sin mamma

Annar så säger jag dom drottningen jag med.

• Marcus121

Roligt att bara för att jag är pappa och har vårdnaden tror ni att det är jag som inte är till lags.

Hon vill inte träffa sin dotter. Hon vill inte ha med henne att göra.
    Jag tvingar mamman att komma. För att jag vill att min dotter ska träffa henne.
    Hade jag inte gjort det hade hon aldrig kommit.

Hon gråter för att hennes mamma totalt ignorerar henne när hon är här.
    Hit kommer mamman när barnbidraget har kommit för då vet hon att det finns pengar.
    det och för att kolla facebook.

• Ellma

Jag tycker inte alls att de säger eller antyder på att du inte är till lags Markus .De ger dig tips och råd hur du ska agera i den situation du bett om tips och råd angående :)

Om  du vill ha proffisionell hjälp ang. er situation och hur du ska bemöta din dotter kan man få hjälp via BVC, de kan "skicka" en vidare till barnpsykolog. Man behöver inte alls "göra en stor sak" av det hela om man inte tror att det är det bästa, utan bara prata i telefon om man bara vill ha råd :)

• Queenie70
    Marcus121 skrev 2011-06-14 22:21:51 följande:
    Roligt att bara för att jag är pappa och har vårdnaden tror ni att det är jag som inte är till lags.

Hon vill inte träffa sin dotter. Hon vill inte ha med henne att göra.
    Jag tvingar mamman att komma. För att jag vill att min dotter ska träffa henne.
    Hade jag inte gjort det hade hon aldrig kommit.

Hon gråter för att hennes mamma totalt ignorerar henne när hon är här.
    Hit kommer mamman när barnbidraget har kommit för då vet hon att det finns pengar.
    det och för att kolla facebook.
    Har inte sett någon antyda att nån tror att det är DU som hindrar umgänget. Men likväl är det bästa för barnet att få känna sig älskad och önskad av mamman, ÄVEN om hon skiter i ungen. Du ska fortsätta försöka få till att barnet får träffa mamma så gott det går, och att inför barnet lyfta fram alla positiva småsaker som du nånsin kan hitta. Inte som en tjänst till mamman, utan som en tjänst för barnet.
  • JAG är BÄST
    Marcus121 skrev 2011-06-15 17:12:40 följande:
    Tror jag var lite smått arg i går. ber om ursäkt. Tack för tipsen.
    Ingen fara hurru,,alla har rätt att vara arg och frustrerad. Du har ingen ny kvinna i ditt liv på G? Kanske dags att ge sig ut på grönbete 3år som singel är länge(nu antyder jag inte att du behövt levt som en munk under dessa 3år ).

Att din dotter kan få en kvinna att relatera till. Kan vara något att tänka på. Ibland räcker inte alltid farmor/farfar ,,,,mormor/morfar,,,,,,mostrar/fastrar fullt ut för en liten tjej som saknar en mamma.
    Kan vara nå att tänka på.
  • Queenie70
    JAG är BÄST skrev 2011-06-15 20:28:02 följande:
    Ingen fara hurru,,alla har rätt att vara arg och frustrerad. Du har ingen ny kvinna i ditt liv på G? Kanske dags att ge sig ut på grönbete 3år som singel är länge(nu antyder jag inte att du behövt levt som en munk under dessa 3år ).

Att din dotter kan få en kvinna att relatera till. Kan vara något att tänka på. Ibland räcker inte alltid farmor/farfar ,,,,mormor/morfar,,,,,,mostrar/fastrar fullt ut för en liten tjej som saknar en mamma.
    Kan vara nå att tänka på.
    Raggar du nu??

• JAG är BÄST
    Queenie70 skrev 2011-06-15 20:42:08 följande:
    Raggar du nu??

Fan att du alltid ska avslöja mig

• Coolatjejen

Hejsan Markus.

Jag förstår dig helt och hållet ju på det du säger.
    Du sitter liksom i en jobbig sits.
    Jag tycker du är stark och försöker att få hennes uppmärksamhet så att eran dotter vet vem hennes mamma är.

Men det du kan säga till din dotter är att din mamma har det lite jobbigt just nu och har det ett tag framöver.
    Men att du hjälper alltså "mamman" så att hon får träffa sin dotter så gott det går.

Men jag förstår att din dotter gråter hela tiden att hennes mamma inte ger nått tillbaka.
    Jag med är 2 barns mamma som är singel och har varit det med ett bra tag.

Min dotters pappa har träffat henne 1 gång när hon var 10 månader.
    Sen när hon fyllde 2år tror jag eller nått sånt det var det sista gången hon fick presenter ut av honom sen har jag eller någon annan hört av nått ifrån honom så han tar inte sitt ansvar alls.

Så jag förstår dig hur du menar och tänker nu.

Svar på tråden Var är min mamma?