• Marcus121

Var är min mamma?

Hej.
    Vet inte riktigt var jag ska börja.
    Jag har haft min dotter med ensamvårdnad sedan hon var 1år.
    Hennes mamma har varit in och ut på olika behandlingar för dvs saker.

Nu när min/vår dotter blivit större, har hon börjat fråga var hennes mamma är.
    Till en början sa jag att mamma är på sjukhuset för hon inte mår bra.
    Nu har hon börjat ifrågasätta hur länge man kan vara på sjukhuset.

Så vad Tycker nu är en lämplig övergång?
    Mamman kommer inte ha eller ta något ansvar alls för sin dotter. Träffat henne 1gång varannan månad..
    Jag vill ju gärna inte gå in på detaljer med en 4åring om varför hennes mamma inte är en del i hennes liv.
    kanske skulle tillägga att jag har varit singel under hela tiden så ingen "plastmamma" har funnits.

Kan jag säga att hennes mamma inte har rätt att träffa sitt barn för att det skadar henne?
    1 veckas gråtande för 1 timmes "träff" skulle snarare säga att hon är här för att låna datorn och inte umgås med sin dotter.

Ush vad ska jag göra?

Skulle vara tacksam för svar.

• Svar på tråden Var är min mamma?
  • Marcus121

Nej. Jag har inte varit med någon eller träffat någon under 3år.
    har känt att jag har upplevt det värsta man kan utsätta sig för och har helt lagt på locket för att skydda min dotter.

Låter kanske like knäppt?
    Men det är ett medvetet val,

Just nu fungerar grannen som extra mamma =P
    Hon sminkar henne och saker jag verkligen inte kan något om. Snart lär hon sig av sina kompisar du behöver jag inte oroa mig,

Men den största nackdelen är att jag vet att hon saknar en mamma. Något som jag inte kan ge henne. =/
    Blir ledsen bara jag tänker på det.

• JAG är BÄST
    Marcus121 skrev 2011-06-15 21:13:40 följande:
    Nej. Jag har inte varit med någon eller träffat någon under 3år.
    har känt att jag har upplevt det värsta man kan utsätta sig för och har helt lagt på locket för att skydda min dotter.

Låter kanske like knäppt?
    Men det är ett medvetet val,

Just nu fungerar grannen som extra mamma =P
    Hon sminkar henne och saker jag verkligen inte kan något om. Snart lär hon sig av sina kompisar du behöver jag inte oroa mig,

Men den största nackdelen är att jag vet att hon saknar en mamma. Något som jag inte kan ge henne. =/
    Blir ledsen bara jag tänker på det.
    Visst "bränt barn skyr elden" heter det ju,, å det är nog för dig så. Men varför dra alla tjejer över en kamm?

Du vet liksom jag att att det är dags för dig att gå vidare och inte leva i det förflutna annars så kommer du att vara bitter bra länge till och det kommer du inte må bra av å i slutändan så kommer det att avspegla sig på din dotter.

Seså ge dig nu ut på ett ragg ,,,, finns ju ingen som säger att du måste leva som en munk bara för att du blivit bränd en gång.
    Rätt vad det är så står din nya kärlek där som kommer att bli din dotters nya mamma
  • Marcus121

Det finns för mycket underliggande problem. Som jag måste ta tag i.
    Jag kan verkligen inte släppa in någon, Främst för att jag skäms som en hund..
    Plus att problem som mamman har satt mig i kommer jaga mig i minst 5-10år.

Dessutom så har jag min dotter hela tiden. sista gången jag var "barnfri" var för 6månader sedan under en dag.
    Det låter så lätt hur ska jag ragga på någon med min dotter närvarande. Barn=upptagen i alla fall när man är kille eftersom det är fortfarande hyfsat ovanligt att en pappa har vårdnad.

Internet dejting har jag provat utan några resultat hur huvudtaget.
    Men jag tror att det grundar sig i att jag inte har tagit tag i problemen som måste fixas.
    Så jag har inte vågat till 100%.
    Sen är väl självkänslan inte direkt på topp om man säger så.

oj vilken rapparkalja det blev. Hoppas ni förstår lite i alla fall.  =)

• JAG är BÄST
    Marcus121 skrev 2011-06-15 22:11:45 följande:

Dessutom så har jag min dotter hela tiden. sista gången jag var "barnfri" var för 6månader sedan under en dag.
    Det låter så lätt hur ska jag ragga på någon med min dotter närvarande. Barn=upptagen i alla fall när man är kille eftersom det är fortfarande hyfsat ovanligt att en pappa har vårdnad.

Men jag tror att det grundar sig i att jag inte har tagit tag i problemen som måste fixas.

Problemen? är det någon som du behöver prata med? typ en kurator el så?
    Har du ingen i din närhet som kan ha din dotter över ett dygn så du kan få gå ut och svänga dina lurviga? din granne kanske? grannen är ju en känd person för din dotter och är i garanterat trygga händer.
  • Marcus121

Inga såna problem snarare en stor ekonomisk börda.

Prata med någon är inte aktuellt. Känner mig inte deprimerad.

Bara att jag inte känner mig direkt aktraktiv.
    Grannen kan aldrig. Men jag får väl hitta någon eller köra 20mil för att få en ledig helg.

• MammaHela

Jag har lite samma problem som dig. Äldsta dottern pappa låter lite som mamman till ditt barn.

När dottern var 4 år så bröt jag kontakten mellan henne och pappa helt och hållet, dottern mådde bara sämre att träffa pappa så sällan, han kunde vara hög, bakis eller bara skita i att komma.

Dottern är nu 11 år och har inte träffat honom sen dess. När hon har frågat har jag sagt att han är sjuk, och ju äldre hon har blivit dessto mer har jag förklarat.

Men nu har dottern en "pappa", en hon är uppväxt med och som är pappa till hennes småsyskon. Vi blev tillsammans när dottern var strax över 1 år. Men nu är vi separerade, men hon är hos honom varannan helg i alla fall och han är hennes pappa.

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • JAG är BÄST
    Marcus121 skrev 2011-06-15 22:22:38 följande:
    Inga såna problem snarare en stor ekonomisk börda.

Prata med någon är inte aktuellt. Känner mig inte deprimerad.

Bara att jag inte känner mig direkt aktraktiv.
    Grannen kan aldrig. Men jag får väl hitta någon eller köra 20mil för att få en ledig helg.
    Men vart bor du?
  • Marcus121
    JAG är BÄST skrev 2011-06-15 22:33:33 följande:
    Men vart bor du?
    Jag skickar ett email till dig.
    Lite för privat för att skriva rakt ut i tråden =).
  • Kanina
    Marcus121 skrev 2011-06-15 22:11:45 följande:

"skäms som en hund" för vad?
  • SmilingCoast

Tråden svängde snabbt :)

Kommer mamman att kunna hantera sina problem bättre i framtiden? Om det är helt utsiktslöst kan det kanske vara enklare att klippa banden. Jag menar, om hon ändå aldrig kommer att vara mamma mer än till det biologiska. 

Samtidigt kan det vara något som din dotter måste upptäcka själv. Att även om besöken varannan månad är jobbiga, kanske det är bättre för henne i längden än att bygga upp en bild av hur hennes mamma är.

Svar på tråden Var är min mamma?