Kan "spöke" från förr sabbat min sexlust? (långt)
Hej alla!
Jag är gift sedan 15 år och har tre barn. Min man och jag har haft det tungt ekonomiskt under flera år mm och vi har aldrig någon "egentid" då barnvakt tyvärr inte finns tillgängligt. I dagsläget så pratar vi endast om praktiska saker och vi ser knappt varann i ögonen. Min sexlust har blivit så gott som icke-existerande. Vi bråkar dock aldrig utan det är "bara" att tillvaron inte känns så rolig som den borde. Det min man stör sig på är dock sexbristen. Det andra tänker han knappast på.
När jag nu har en stund för mig själv så har jag tagit mig en funderar gällande just min sexlust... Den har nämligen nästan aldrig varit speciellt hög och jag undrar om detta enbart är biologiskt eller kan hänga ihop med ett gammalt "spöke". När jag var 14-15 år var jag ihop med en jämngammal kille. Vi gick aldrig "hela vägen" och jag tröttnade snart på honom. Det resulterade i att han varje dag i ett halvår följde efter mig hem efter skolan och medan jag gömde mig bakom soffan så gick han runt huset och kände på dörrarna och tittade genom alla fönster. Vid ett tillfälle glömde jag dra igen dörren ordentligt och det slutade med att han drog av mig alla kläder plus sina egna och hotade att våldta mig. Han genomförde det aldrig utan gick därifrån istället, men jag tror aldrig jag varit så rädd i hela mitt liv och jag är ingen lättskrämd person. Han hotade mig även med pistol och kniv vid ett par tillfällen. Efter denna kille så dejtade jag andra killar, men så fort dom verkade för intresserade så tyckte jag att det var dags att gå vidare och det var inte i många fall jag hann ha sex med dom. Sexet minns jag knappt så speciellt minnesvärt var det nog inte. Det skumma är att dom få(!) gånger jag verkligen haft het minnesvärd sex så har det varit med killar jag inte varit ihop med.
Hur som helst, ett par år senare träffade jag min nuvarande man. Vi har aldrig haft tokmycket sex och mestadels har det varit på hans initiativ. Nu är det så klart mycket runt omkring som är störningsmoment, men jag kan tänka mig roliga sätt att egga upp honom, men sen när han väl är där så går luften bara ur mig och det känns inte alls lika intressant längre. Sexfantiserar om andra män gör jag också.
Känner någon igen sig? Är det bara vardagen som sabbat mitt förhållande/sexliv? Kan jag vara grundsabbad av mitt gamla "spöke"? Vad kan jag göra för att få skeppet på rätt köl igen?