• Ankissen

Problem med huvudvärk!

Jag har haft så ont i huvudet sen förlossningen. Vet inte om det är varje dag, eller bara ofta, men det som oroar mig är att jag är en "mag-person" och inte en "huvudvärks-person". Har väldigt sällan huvudvärk i vanliga fall. Den kommer på kvällen och sitter antingen precis över ögonen eller i bakhuvudet. Jag har försökt med att dricka mycket när jag har den och sova, men det hjälper inte. Jag helammar ju och tänkte därför att det kunde vara vätskebrist, men det verkar inte stämma. Nån som har nån teori? Funderar starkt på att ringa min gamla bm och fråga om det hör till?
    Elliot är 4 v. gammal.

• Svar på tråden Problem med huvudvärk!
  • Melwin och Freyas Mama

Du, jag har lika. Huvudvärken tar över mig. Skulle vilja veta vad den kommer ifrån!!
    Det gör så grymtans ont!

*puff pff*

• Melwin och Freyas Mama

Blir nog dax att puffa igen. Kanske bara är du och jag som upplevt detta??

• Medly

Kan ju vara hormonerna som spökar...du känner inte av huvudvärk tex vid mens? Sitter du rätt vid amning eller spänner du dig så det kommer av den anledningen? Bara några tankar, vet hur det är att alltid ha huvudvärk, har haft det dagligen i 15år nu...
    Järnbrist kanske??

• Ankissen

Möjligen järnbrist eller hormoner... Spänner mig gör jag inte vad jag vet...
    Jecka86: Har du tänkt söka hjälp för detta?

• Becca83

Jag fick med ont i huvudet efter min förlossning, mådde jätte dåligt över detta så jag gick till doktorn som tyckte jag skulle börja gå hos sjukgymnast, vilket jag nu gör och det visade sig att jag var super spänd utan att jag märkte det själv.

• Hildegard

jag hade precis likadant för ca 1-2 veckor sen.. det visade sig att jag hade en bröstinfektion, och jättelågt hb, så jag började med järntabletter igen (niferex) sen jag började med dem har huvudvärken släppt helt! :)

• Tisan

Jag tror absolut att det är spänningsvärk. Lider själv av det sen jag blev mamma. Det är tyvärr ganska svårt att få bort. Ofta spänner man sig omedvetet. Ett tips är att träna avspänning. Det är nästan det enda som hjälper. Lyssna på avslappningsband 30 min varje dag. På lång sikt ger det resultat. Börja nu innan det blir ännu värre. Det är svårare att hitta avspänning ju längre tiden går!!

• Protte

Kommer ihåg att jag ofta hade väldigt ont i huvudet (brukar inte ha det i vanliga fall) ett tag efter förlossningen, minns inte hur länge det varade men ca 2 mån kanske, plus att jag svettades enormt mkt på natten..Hormoner ?!?

• Doriath

hur sitter du när du ammar och hur bär du barnet på armen? spelar stor roll mot spänningshuvudvärk. träna axlar och massera igång musklerna så blodet strömmar bättre. svårt att bli av med men det går att förbättra

Svar på tråden Problem med huvudvärk!