-
Fast, en barnpool rymmer ju inte 20 ungar samtidigt. Och jag tvivlar på att föräldrarna glatt tittar på när barn försöker dränka och slå varann...Anonym skrev 2011-06-15 09:36:41 följande:Med 20 ungar i ?! Barn kan drunka i en vattenpöl vid bus, det går tyvärr ganska vilt till ibland med dessa barn ska du veta.. bråttas, busas, hålls fast, slåss mm....
-
Men alternativet är ju att din dotter kommer få höra hur jättekul de andra haft efteråt. Och antagligen bli frågad varför hon inte varit där. Visst, inget större trauma. Men du kanske kan svälja pinsamheten för din dotters skull och se till så hon kan få vara med på kalaset? Eller prioriterar du din stolthet i det här läget??!Anonym skrev 2011-06-15 09:54:12 följande:Vanligen brukar föräldrarna inte stanna så känns lite dumt att göra det, faktiskt.. men får se..
Herregud, stanna kvar och håll lite koll. Så jäkla pinsamt är det inte. -
Kanske dags att göra det då...Anonym skrev 2011-06-15 10:04:20 följande:Jag känner inte föräldrarna, har aldrig hälsat eller så.
Jag förstår inte varför du gör detta till ett jätteproblem? Ring - säg hej och erbjud dig att hjälpa till - klart.
Har du social fobi eller ngt liknande? Eller vill du bara inte "sticka ut" genom att stanna kvar? Du kan inte tänka dig att din dotter tycker det är pinsamt och "utstickande" att vara den enda som inte fick vara med? -
Jag menar inte att det var konstigt att ni inte ptratat med varann alls. Jag menade att det var konstigt att du ser problem där alla andra bara ser enkla lösningar. De har väl telefon?Anonym skrev 2011-06-15 10:08:34 följande:Vi hämtar och lämnar olika tider så är inte så konstigt.
Varför vill du inte stanna kvar? Bättre att du känner dig lite pinsam än att barnet gör det. Eller? -
Vilket är helt ok. Man måste inte dippa huvudet. Men antagligen kommer hon inte att leka som allra vildast i vattnet om hon nu är lite rädd. Hon lär vara försiktig. Som sagt, stanna kvar!Anonym skrev 2011-06-15 10:12:28 följande:Men LÄS inläggen för i hel*vete... vi brukar OFTA bada och ha kul både i bassänger o hemma. Dock så gillar hon inte att doppa huvudet under.
-
Hon är rädd att dottern ska bli nedtryckt under ytan och dränkt av de andra barnen...enlitenbitkaka skrev 2011-06-15 10:14:57 följande:Behöver hon doppa huvudet på kalaset?
-
Alltså. Jag förstår din rädsla. Banr kan leka hårdhänt. Och har du aldrig träffat föräldrarna eller ens pratat med dom så är det ju inte självklart att man litar fullt ut på dom.Anonym skrev 2011-06-15 10:16:44 följande:tack, slapp jag svara på det
Men som sagt, ring och erbjud dig att stanna. Skyll på att dottern har bett dig eller ngt. Och ha en trevlig kalasdag med din dotter! Ta tag i det direkt så slipper du ha ångest! -
Ramborg skrev 2011-06-15 10:32:46 följande:Men om de säger "nej det behövs inte" är ju det självklara svaret "men eftersom min dotter är lite rädd för vatten så vill jag inte lämna henne när det ska vara bad. Så jag kommer ändå, annars kan jag tyvärr inte låta dottern gå på kalaset, och det vore synd för det ser hon fram emot jättemycket."
Varför skapa problem där inga problem finns? -
Ewi skrev 2011-06-15 12:32:44 följande:Så... Den enkla lösningen "Stanna kvar på kalaset", vill du helst inte göra för det blir lite pinsamt och jobbigt för dig? Prioritera ditt barn, och låt det gå på kalas. Bara för att DU tycker det är lite besvärligt att ringa och fråga, skall du väl inte hålla ungen hemma?! Skall väl inte hon behöva lida för??
Dessutom undrar jag vad det är för folk du varit på kalas med? På vårt dagis skriver de flesta t.o.m. på inbjudan att "Kalle, i sällskap med en vuxen, är inbjuden..." Är väl rätt normalt, jag skulle inte vilja ha ansvar för 20st barn på en gång. Förskolepersonal klarar ju inte ens så många på en gång, och de är proffs! Sen är det ju specialdiet, allergier och alla äter inte godis etc.
Gå med! -
Hon vill inte för att hon tycker att det är lite pinsamt att säga till att hon är med. Hon håller istället hellre barnet hemma..miss nöjd skrev 2011-06-15 13:53:32 följande:Ts. kan du inte be att få vara med under kalaset då? Då får ju dottern din gå på kalas och du kan hålla koll vid ev poolbad?Jag förstår också att TS är orolig. Men det är ju inte det som stör. Utan att det finns en mkt simpel lösning på det hela men den vill hon inte ta för då finns risk atth on känner sig lite bortgjord.Fiaz skrev 2011-06-15 14:00:10 följande:Jösses du måste vara riktigt korkad.
TS jag förstår dig till 100%, skulle vara livrädd och tänka precis som du! Finns det ingen möjlighet att du kan vara med under badningen?
Jag menar ju fler föräldraögon destå bättre!
Jag skulle hellre vara lite pinsam och se till så barnet får vara med och ha kul på ett säkert sätt. -
Ja, tydligen ser hon hellre att 20 förväntansfulla barn får skippa poolen än att hon ska behöva känna sig lite pinsam. Hon håller hellre barnet ifrån gemenskapen än är lite pinsam själv.tamate skrev 2011-06-15 15:26:53 följande:sista kommentaren tycker jag är taskigt av dig, tänk på allt jobb som kalashållarna lägger ner och så önskar du att kalaset blir förstört?
Låter ganska ego av Ts, som försöker skylta med hur mkt hon bryr sig om sin dotter...? -
I en barnpool? Tror knappast de kissar o bajsar i en plaskpool?pluppfamiljen skrev 2011-06-15 15:53:43 följande:Uäääk så äcklo! Tänk alla ungar som grisar ner i vattnet. BLÄ!
Har de klor så är det en annan sak
-
Ja, men ställ då upp för ditt barn och var med på kalaset. Varför blåvägrar du offra lite av din stolthet för din egna dotters skull??Anonym skrev 2011-06-15 16:16:31 följande:Visst, allt finns det risker med, men just drunkningstillbud är den vanligaste dödsorsaken för barn mellan 1-6 år. Vatten är även, som sagt för tusende gången (för de sm inte läst hela tråden eller alla mina inlägg), det som jag är extra orolig för... med all rätt.
-
Anonym skrev 2011-06-15 16:14:35 följande:Lägg ner, du har varit med i tråden från början och borde således ha läst alla mina inlägg och därmed veta lite bättre än att skriva den skit du gör.
Sedan om det blir dåligt väder så är inga barn förväntansfulla om att få bada, man ser ju redan på morgonen om det är badväder eller ej. För det andra så är man väll som förälder inte så dum att man lovar barnet att få bada på kalaset flera dagar innan man ens vet om vädret tillåter?!Ja, och igenom hela tråden har folk sagt att du ju kan vara med på kalaset men den enda ursäkten du har till det är att "det känns lite dumt" för att andra föräldrar kanske inte ska vara med.
Det är inte skitsnack: det är EGO om du väljer din egen stolthet före ditt barn i det här läget. Fjantigt av dig! Minst sagt..
Och de flesta barn fattar att om det plötsligt börjar regna - då är det inte så kul att vara ute o bada.
-
Och jag kan tillägga att jag aldrig skulle lämna bort barn till ett kalas UTAN pool om jag inte ens hälsat på de ansvariga föräldrarna innan.
Plocka upp telefonen för tusan. Vad är det du vill höra här egentligen? Ett jubel för att du håller barnet hemma från en massa skoj bara för att du inte vill vara lite pinsam? Newsflash: du kommer att ses som rätt pinsam till och från under hela dotterns uppväxt. Börja öva nu så känns det kanske inte lika jobbigt sen.
Tvivlar dessutom starkt på att de kommer tycka du är konstig om du förklarar läget. Varför utgår du ifrån det värsta?
Plaskpool - barnet kommer tvångshållas under ytan och inte ha vett nog att hålla andan.
Stanna kvar och hjälpa till med kalaset - du kommer bli utskämd för all framtid.
Medan vi andra ser:
Plaskpool - en jättekul del av ett barnkalas
Du stannar kvar - trygghet för din dotter, minskad oro för dig, du lär känna ditt barns väns föräldrar lite, dottern får ha jättekul med sina kompisar.
Varför så brutalt negativ? -
Jag har läst en hel del av dina inlägg men måste ha missat de få positiva i den stora mängden negativa.Anonym skrev 2011-06-15 16:39:35 följande:OM du hade LÄST mina tidigare inlägg så skrev jag att jag för det första kommer att ringa nu ikväll och prata med kalasföräldrarna. Sedan kommer jag när jag lämnar min dotter eventuellt stanna kvar beroende på situationen.
Hurra för din dotters skull. -
näpp. en plaskpool..Bonanza skrev 2011-06-15 16:39:28 följande:Sitter ni på allvar och hävdar att det finns en reell risk för en FYRAÅRING att drunkna i en plaskpool? Eller har jag missuppfattat något och det är en riktig pool vi pratar om? Jag hoppas det!
-
Ta inte åt dig. Med TS gnistrande personlighet skulle det inte förvåna mig om föräldrarna tackar nej till hennes kalasmedverkan. Synd om dottern dock..La Lola skrev 2011-06-15 16:53:39 följande:Ja du verkar ju vara en gullig människa verkligen.
Är det tacken det när när jag kommer med tips som jag tror kan vara bra för dig (att stanna på kalaset o fixa samtalshjälp)?