• Andrew A

Bada i pool på kalas ???

Anonym skrev 2011-06-15 13:33:31 följande:
    jävlar vilken hönsmamma ts är.
    Håller inte med. Onödig kommentar.

TS, är klok och förståndig.

Varje år drunknaröver 100 barn och drunkning är den vanligaste dödsorsaken bland barn mellan 1 och 6 år.
    Barn vet inte vad som är upp eller ner, de blir desorienterade, om de får vatten över näsan och munnen.

Hade min 4 åriga tjej fått inbjudan till kalas med bad i pool så hade jag också suttit nu med en klump i magen. TS, du har min fulla förståelse.
  • Andrew A

www.aftonbladet.se/nyheter/article374268.ab

Det går snabbt. Nu var detta i badhus men pojken var ändå större, 7år.

Ha respekt för vatten. De har nog de föräldrar som hade sina barn på kalaset i Ljusne. De skulle med största sannolikhet inte släppa iväg sina barn på ett nytt "badkalas" igen. Skulle ni även då kalla de föräldrarna för "jävla hönsmammor" som ni säger till TS idag.

• Andrew A
    Anonym skrev 2011-06-15 14:08:07 följande:
    ha respekt, absolut.

ja, man kan inte sluta bada för att nån man känner har drunknat.
    samma sak som man inte slutar köra bil för att nån krockar.
    eller man slutar inte gå i skolan för att man ramlat på rasten.
    Jag påstår heller inte att "man ska sluta bada".

Här inne finns det knappt ingen medkänsla för TS och att hon är orolig. Att kalla henne det ena och det andra hjälper ju henne inte - utan troligtvis har många lyckas såra henne. Och så länge fakta kvarstår att drunkningsolyckor inträffar på kalas så har TS anledning och en grund till att vara orolig.
  • Andrew A
    Cloud skrev 2011-06-15 14:38:46 följande:

Att föräldrar måste stanna för att övervaka låter bara sjukligt.

Ni måste ju har otroligt otrygga och osäkra barn om ni känner ett behov av att göra det? Okej om barnet är under 3 år men annars..nä.

Vad händer med barnet efter 3 år. Vad gör en 4-åring säkrare på att hantera bad i en pool?

På vilket sätt är det "sjukligt" att en förälder stannar kvar?
Svar på tråden Bada i pool på kalas ???