Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

Bada i pool på kalas ???

Jag tycker du överdriver ts.. Tror du inte att barnets föräldrar kommer övervaka poolen?

• älskarlivet81
    Anonym skrev 2011-06-15 16:47:37 följande:
    Är inte helt hundra än men utgår från att det är en plaskpool ja, men tydligen tillräckligt stor för att rymma ca 20 ungar...
    Men herre gud, tycker du verkar lite överbeskyddande..
  • älskarlivet81
    Anonym skrev 2011-06-15 16:57:02 följande:
    Jag får tycka och tänka vad fan jag vill.
    Vilken sympatisk människa du verkar vara.. Du kan kritisera andra, men får inte bli kritiserad själv?
  • älskarlivet81
    Anonym skrev 2011-06-15 16:58:57 följande:
    Jag är inte rädd för vatten, älskar att simma och bada, brukar ta dottern till badhuset ofta och bada i hav o sjöar mycket på sommaren. Men har såklart STENKOLL HELA TIDEN på min dotter.

Saken är den, (om du inte fattat det än) att jag inte känner kalasföräldrarna och inte vet om det är lika noga med kombinationen barn och vatten, alla är nämligen inte det!
    Men herre gud, du måste ju lita på föräldrarna.. Tror inte de vill att något barn ska drunkna..
  • älskarlivet81
    Anonym skrev 2011-06-15 16:59:36 följande:
    På vilket sätt får inte andra kritisera mig mernar du?
    Man får inte komma med förslag till dig, för då ber du människan gå och gräva ner sig någon annanstans..
  • älskarlivet81
    Anonym skrev 2011-06-15 17:01:15 följande:
    Varför ska jag lita på att någon jag inte känner, aldrig ens hälsat på, ska se till mitt barn precis så noga som jag önskar?
    För att jag skulle lita på mitt barns kompisars föräldrar..
  • älskarlivet81
    SjälvaJag skrev 2011-06-15 17:10:20 följande:
    Jag kan tycka att om man är 4 år så är man för liten att bada i pool, speciellt när man inte själv kan hålla koll. Så jag vet faktiskt inte hur jag hade reagerat. Jag hade pratat med föräldrarna och frågat om hur de tänkt sig med säkerheten eller om det finns möjlighet att jag stannar kvar.
    Det är en plaskpool, det är man väl ändå inte för liten för?
  • älskarlivet81
    Anonym skrev 2011-06-15 17:12:49 följande:
    Jo men tjena. Som du aldrig känner eller ens har hejjat på? (som i mtt fall). Kan likväl bara ett knarkarpack eller vad som helst, vad vet jag.
    Varför låter du ditt barn över huvud taget gå på kalaset då, pool eller ej?
  • älskarlivet81
    Anonym skrev 2011-06-15 17:14:42 följande:
    Ja för jag känner till den människan sedan tidigare här på FL och vet vad hon går för, detta var inte välmenat, vad hon än hävdar så vet jag att hon gillar att j'ävlas med folk rätt friskt här inne, därav en snabb och stark motreaktion.
    Jag känner också till henne och diggar henne starkt!
    Hon jävlas inte, hon säger sanningen, även om jag kan förstå att den är hård att höra ibland.. 
  • älskarlivet81
    Anonym skrev 2011-06-15 17:15:43 följande:
    SNÄLLA DU OCH ALLA NI ANDRA MÄNNISKOR SOM DYKER IN HÄR, LÄS ALLA MINA KOMMENTARER INNAN NI SJÄLVA SKRIVER, TACK.
    Jag har lästy, men inte har du väl skrivit någonstans varför du låter ditt barn gå på ett kalas där du inte känner föräldrarna, pool eller ej?
  • älskarlivet81
    Anonym skrev 2011-06-15 17:17:48 följande:
    För att min dotter vill gå, det är HENNES kompis, så för hennes skull, såklart vad annars?
    Märkligt att du inte känner ditt barns kompis föräldrar.. Verkar märkligt att du inte ens i alla fall hälsat och småsnackat med dem..
  • älskarlivet81
    Anonym skrev 2011-06-15 17:19:34 följande:
    LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄS , det är en dagiskompis, en av alla 20 stycken! Vi lämnar och hämtar olika tider!!!
    Fast då är det ingen KOMPIS, då är det en DAGISkompis... Varför har ni inte bjudit hem föräldrarna då om ditt barn leker så mycket med det här andra barnet?
  • älskarlivet81
    SofiaEmmy skrev 2011-06-16 08:10:54 följande:
    jag bor också på landet men skulle nog inte lämna min 3-åring ensam på kalas iaf - och ärligt talat skulle nog inte familjen som har kalaset ta illa upp om jag stannade. Jag hade ju definitivt hjälpt till med ditten och datten - mat, passning, lekar - tycker det är ganska roligtGlad. nu har ju min tjej fortfarande blöja och en del av hennes vänner också och jag hade inte kunnat begära att kalasfamiljen ska byta blöja på min om hon lägger världens lass - samtidigt som mamman ska ta hand om ett kalas med X antal andra 3-åringar.

sen vet jag inte hur det kan blir när hon är 4, jag kanske ändrar uppfattning - hon har kanske mognat mkt på ett år - definitivt slutat med blöja så mycket blir säkert smidigare - tiden får utvisa.
    Fast jag hade ju dock inte velat att någon annan förälder kommer in på kalaset och börjar hjälpa till.. Det är ju inte du som har kalaset..
  • älskarlivet81
    SofiaEmmy skrev 2011-06-16 08:16:11 följande:
    det handlar inte om att jag rusar in och tar över kalaset - men du känner inte mig och mina vänner som träffas med våra barn - vi har en hjälpande och solidarisk attityd genemot varandra - vi tycker om varandra och vill hjälpas åt Solig
    Fast om du inte hade känt föräldrarna, hade du gjort samma sak då?

• älskarlivet81
    SofiaEmmy skrev 2011-06-16 17:13:11 följande:
    om jag inte känner föräldrarna är väl det ännu en anledning till att vara med på kalaset Glad

nu är det ju så att ni känner inte mig - jag känner inte er - men jag är en person som är hjälpsam, glad och utåtriktad - människor omkring mig är snäll och hjälpsam mot mig så antar att de flesta tycker om mig. Skulle jag komma till ett kalas där jag inte känner många eller inte ens de som har kalaset tror inte jag att någon skulle ta illa upp om jag stannar med min 4-åring. Säger jag som det är - att jag är lite orolig så tror/hoppas jag att de förstår att jag menar väl. Det kan vara så att jag bara behöver vara med en stund för att jag märker att det går bra så drar jag ju därifrån - jag är ju inte dum på det viset Flört.
    Jag är också allt det som du är, men aldrig att jag skulle komma hem till någon och hjälpa till med lekar etc, det är deras kalas, inte mitt.. Hade de bett mig hade jag hjälpt till, men jag hade inte klampat in så själv (och då är jag ändå lärare :) ) 

Att stanna med sitt barn på kalaset är en annan sak, än att börja hjälpa till med saker om de inte bett en om det.
  • älskarlivet81
    Butterscotch skrev 2011-06-16 21:08:12 följande:
    Ja, jag är en hönsmamma. Larvar mig med bälte i bilen (fast vi inte ska åka långt), och flytväst i båten (fast sjön är liten), och såna saker också. Verkligen hönsigt.
    Fast det är väl lite skillnad på sådana saker och på att låta ens barn gå på kalas?
  • älskarlivet81
    Butterscotch skrev 2011-06-16 21:48:52 följande:
    Ja, det är det, men jag gissade att det inte var just det som avsågs. Gå på kalas är såklart en sak (för min del får mitt barn gärna gå på vanliga kalas själv men det vill hon inte, och dessutom stannar alla andra vuxna kvar och då är det ju trevligt för mig också att stanna), men att gå på kalas där icke simkunniga barn ska bada är en annan. Jag har stor respekt för vatten, att drunkna kan gå väldigt snabbt, och jag vill faktiskt antingen vara med själv eller vara säker på att det finns tillräckligt med vuxna (som jag litar på) som har koll. Jag tycker inte att jag är så hönsig trots det.
    Och jag hade litat på att om man har en pool barnen ska bada i så har man också full koll på barnen.
Svar på tråden Bada i pool på kalas ???