SofiaEmmy skrev 2011-06-16 17:13:11 följande:
om jag inte känner föräldrarna är väl det ännu en anledning till att vara med på kalaset
nu är det ju så att ni känner inte mig - jag känner inte er - men jag är en person som är hjälpsam, glad och utåtriktad - människor omkring mig är snäll och hjälpsam mot mig så antar att de flesta tycker om mig. Skulle jag komma till ett kalas där jag inte känner många eller inte ens de som har kalaset tror inte jag att någon skulle ta illa upp om jag stannar med min 4-åring. Säger jag som det är - att jag är lite orolig så tror/hoppas jag att de förstår att jag menar väl. Det kan vara så att jag bara behöver vara med en stund för att jag märker att det går bra så drar jag ju därifrån - jag är ju inte dum på det viset

.
Jag är också allt det som du är, men aldrig att jag skulle komma hem till någon och hjälpa till med lekar etc, det är deras kalas, inte mitt.. Hade de bett mig hade jag hjälpt till, men jag hade inte klampat in så själv (och då är jag ändå lärare :) )
Att stanna med sitt barn på kalaset är en annan sak, än att börja hjälpa till med saker om de inte bett en om det.