Inlägg från: Anonym (Också varit rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Också varit rädd)

Bada i pool på kalas ???

Tidigare var jag livrädd för att min dotter skulle sätta i halsen. Så till den grad att jag blev på helspänn o flög upp så fort hon harklade sig minsta lilla. (rädslan kommer troligtvis från när jag var liten o höll på att på riktigt kvävas av en godis, blev dock räddad av en släkting som kunde heimlich manöver) Det kändes i alla fall inte bra att vara så otroligt spänd så fort hon skulle äta så jag sökte terapi. Då sa min terapeut en så otroligt klok sak" VILL du att din dotter ska få sväljproblem? Fortsätt då precis som du gör nu. Du LÄR henne att spänna sig när hon äter vilket kommer göra att hon lättare sätter i halsen" Det var en så otroligt viktig sak för mig att få höra! Att jag höll på att skapa det jag var så rädd för... Det var ju det sista jag ville göra. Jag ville ju "rädda" henne från "det farliga". Tycker du ska vara med på kalaset om du är orolig ts. Låt din dotter gå dit och ha skoj. Mitt råd är dock att du sen funderar på vad din rädsla för vatten kommer ifrån? Och ifall ditt sätt att vara kring vatten (det vet ju bara du) eventuellt skulle kunna skapa rädslor hos din dotter inför vatten som i framtiden kan göra henne till en sämre simmare? Ta hand om er!

Svar på tråden Bada i pool på kalas ???