• Butterscotch

Bada i pool på kalas ???

Till #299: "det normala förfarandet"? Här är det än så länge standard att föräldrarna stannar kvar på kalasen (barnen på dagis fyller 4 i år) och (främst) pratar med de andra föräldrarna. Jag skulle aldrig komma på tanken att fråga om det är ok att jag stannar, däremot skulle jag fråga om det är ok att jag lämnar mitt barn om jag av någon anledning måste gå iväg och göra någo annat under tiden kalaset varar. Hade jag varit ts hade jag definitivt stannat kvar och haft lite koll på mitt barn, hon är inte simkunnig.

• Butterscotch

Ett barnkalas är väl ett utmärkt tillfälle att lära känna barnets kompisars föräldrar lite grann, om man nu inte känner dem innan? Jag lär gärna känna dem, om inte annat så för att bilda mig en uppfattning om huruvida jag i framtiden vill lämna mitt barn under deras ansvar

• Butterscotch
    Anonym skrev 2011-06-16 18:21:53 följande:
    Hönsmammor.
    Ja, jag är en hönsmamma. Larvar mig med bälte i bilen (fast vi inte ska åka långt), och flytväst i båten (fast sjön är liten), och såna saker också. Verkligen hönsigt.
  • Butterscotch
    älskarlivet81 skrev 2011-06-16 21:09:13 följande:
    Fast det är väl lite skillnad på sådana saker och på att låta ens barn gå på kalas?
    Ja, det är det, men jag gissade att det inte var just det som avsågs. Gå på kalas är såklart en sak (för min del får mitt barn gärna gå på vanliga kalas själv men det vill hon inte, och dessutom stannar alla andra vuxna kvar och då är det ju trevligt för mig också att stanna), men att gå på kalas där icke simkunniga barn ska bada är en annan. Jag har stor respekt för vatten, att drunkna kan gå väldigt snabbt, och jag vill faktiskt antingen vara med själv eller vara säker på att det finns tillräckligt med vuxna (som jag litar på) som har koll. Jag tycker inte att jag är så hönsig trots det.
Svar på tråden Bada i pool på kalas ???