• TigerLily

Bada i pool på kalas ???

Beror ju lite på upplägget på kalaset och hur föräldrarna till födelsedagsbarnet är, (nu har jag inte läst alla inlägg i tråden, så många sidor att bläddra igenom, kan du inte uppdatera i din TS?)

Kan faktiskt  förstå TS oro samtidigt som jag kan tycka att du är en aning överbeskyddande (men det är ju inte något negativt det heller, bättre att vara överbeskyddande än tvärtom). Men å andra sidan så gissar jag att de inte badar i flera timmar, de ska väl antagligen äta oxå? 

Uppriktigt sagt så tror jag inte att föräldrarna skulle våga lämna barnen utan uppsikt, så korkade är de väl endå inte att de lämnar barnen ensamma ens en sekund, särskilt med tanke på att de även har ansvar för andras barn? Är det kalas så brukar ju födelsedagsbarnets föräldrar vara med under hela kalaset för att ha koll på alla barn. Och då man är 4 år så är det inte alls ovanligt att föräldern till de bjudna barnen också stannar kvar, så har det iallafall varit på de kalas som mina barn blivit bjudna på (har själv 3 barn), då har det ibland varit nästan ALLA föräldrar som stannat kvar för att fika osv. Men som sagt, man kan ju inte veta hur andra föräldrar är om man inte känner dem väl.

Men TS, du kan ju säga till föräldrarna att du gärna vill vara med på kalaset (erbjuda dig att hjälpa till eller nått), och tycker du det känns pinsamt/löjligt eller påträngande så kan du ju alltid säga att din dotter inte vill vara där utan sin mamma, (min ena son ville ha mig med enda upp till 5 års ålder då han var på kalas).

Annars kan du ju vara helt ärlig och säga att du vill vara med under tiden som barnen badar, en olycka händer ju så otroligt snabbt och lätt, (särskilt i vatten) så då kan du ju erbjuda dem att hjälpa till att hållaett extra öga under tiden de badar?

Som förälder till födelsedagsbarnet hade jag själv blivit glad för ett erbjudande om hjälp, jag ser inget negativt alls i det.

Men som vanligt här på FL så ska TS göras till åtlöje, skrämmande att det funkar så på ett forum för VUXNA människor,  i mina ögon är det en slags mobbning på en nivå bra mycket lägre än glocal net, TS skriver ju för att hon vill ha råd och ventilera sin oro. Hon skrev då inte här för att bli hånad eller göras till åtlöje.

Nä fy på er, väx upp!  Det finns mer konstruktiva sätt att dela med sig av sin åsikt. Eller är det på detta viset ni vill att ERA barn ska kommunicera och möta sina medmänniskor på?

Svar på tråden Bada i pool på kalas ???