• Anonym

Bada i pool på kalas ???

Andrew A skrev 2011-06-15 13:45:16 följande:
    Håller inte med. Onödig kommentar.

TS, är klok och förståndig.

Varje år drunknaröver 100 barn och drunkning är den vanligaste dödsorsaken bland barn mellan 1 och 6 år.
    Barn vet inte vad som är upp eller ner, de blir desorienterade, om de får vatten över näsan och munnen.

Hade min 4 åriga tjej fått inbjudan till kalas med bad i pool så hade jag också suttit nu med en klump i magen. TS, du har min fulla förståelse.
    Tack
  • Anonym
    Fiaz skrev 2011-06-15 14:00:10 följande:
    Jösses du måste vara riktigt korkad.

TS jag förstår dig till 100%, skulle vara livrädd och tänka precis som du! Finns det ingen möjlighet att du kan vara med under badningen?
    Jag menar ju fler föräldraögon destå bättre!
    när kommer dina barn få göra saker själv då? när de är 18? då kanske de får sin första cykel? det är farligt att cykla.
  • Anonym
    Andrew A skrev 2011-06-15 14:03:56 följande:

www.aftonbladet.se/nyheter/article374268.ab

Det går snabbt. Nu var detta i badhus men pojken var ändå större, 7år.

Ha respekt för vatten. De har nog de föräldrar som hade sina barn på kalaset i Ljusne. De skulle med största sannolikhet inte släppa iväg sina barn på ett nytt "badkalas" igen. Skulle ni även då kalla de föräldrarna för "jävla hönsmammor" som ni säger till TS idag.

ha respekt, absolut.

ja, man kan inte sluta bada för att nån man känner har drunknat.
    samma sak som man inte slutar köra bil för att nån krockar.
    eller man slutar inte gå i skolan för att man ramlat på rasten.
  • Anonym
    Fiaz skrev 2011-06-15 14:28:05 följande:
    Men vilken dum kommentar
    Barnet är 4år inte 18
    ja, men när kommer hennes hönsighet att släppa? vid 18?
  • Anonym
    molsen skrev 2011-06-15 15:51:04 följande:
    Då får vi som föredrar roliga kalas med lyckliga barn hoppas det motsatta!
    För man måste nödvändigtvis tydligen bada i en poool för att ett kalas ska bli roligt ...?

Har jag sagt att jag önskar ett tråkigt kalas? Nej just det... Bara sagt att jag önskar det inte blir fint väder för då blire inget badande i poolen i alla fall och då finns inte problemet ens.
  • Anonym

Är det fint väder och varmt så kan man ju hitta på mycket annat kul utom att bada.
    Kan ju t ex. dra fram vattenspridaren eller ha andra vattenlekar där det inte finns någon drunkningsrisk...

• Anonym
    Essien skrev 2011-06-15 15:32:22 följande:
    Ja, tydligen ser hon hellre att 20 förväntansfulla barn får skippa poolen än att hon ska behöva känna sig lite pinsam. Hon håller hellre barnet ifrån gemenskapen än är lite pinsam själv.

Låter ganska ego av Ts, som försöker skylta med hur mkt hon bryr sig om sin dotter...?
    Lägg ner, du har varit med i tråden från början och borde således ha läst alla mina inlägg och därmed veta lite bättre än att skriva den skit du gör.

Sedan om det blir dåligt väder så är inga barn förväntansfulla om att få bada, man ser ju redan på morgonen om det är badväder eller ej. För det andra så är man väll som förälder inte så dum att man lovar barnet att få bada på kalaset flera dagar innan man ens vet om vädret tillåter?!
  • Anonym
    tamate skrev 2011-06-15 16:13:20 följande:
    nej men då finns det ju mängder med andra risker istället
    Visst, allt finns det risker med, men just drunkningstillbud är den vanligaste dödsorsaken för barn mellan 1-6 år. Vatten är även, som sagt för tusende gången (för de sm inte läst hela tråden eller alla mina inlägg), det som jag är extra orolig för... med all rätt.
  • Anonym
    Essien skrev 2011-06-15 16:29:52 följande:

Ja, och igenom hela tråden har folk sagt att du ju kan vara med på kalaset men den enda ursäkten du har till det är att "det känns lite dumt" för att andra föräldrar kanske inte ska vara med.

Det är inte skitsnack: det är EGO om du väljer din egen stolthet före ditt barn i det här läget. Fjantigt av dig! Minst sagt..

Och de flesta barn fattar att om det plötsligt börjar regna - då är det inte så kul att vara ute o bada.

OM du hade LÄST mina tidigare inlägg så skrev jag att jag för det första kommer att ringa nu ikväll och prata med kalasföräldrarna. Sedan kommer jag när jag lämnar min dotter eventuellt stanna kvar beroende på situationen.
  • Anonym
    Bonanza skrev 2011-06-15 16:39:28 följande:
    Sitter ni på allvar och hävdar att det finns en reell risk för en FYRAÅRING att drunkna i en plaskpool? Eller har jag missuppfattat något och det är en riktig pool vi pratar om? Jag hoppas det!
    Ja om ingen vuxen är närvarande för en sekunds ögonblick och om barnen busar runt och håller fast varandra under ytan eller liknande. Eller om något barn skulle ramla och slå i huvudet och hamnar under ytan.
Svar på tråden Bada i pool på kalas ???