• Mollz

Ni som bara tog bort blöjan

Ni som bara tog bort den helt med en gång, hur lång tid tog det innan barnet började säga till innan?
    Idag bestämde jag mig för att låta dottern vara utan blöja. Har provat några gånger tidigare, och visst, hon sa ofta till innan, men om hon kissat på sig så fick jag upptäcka det själv, för hon brydde sig inte om det. Idag kissade hon på sig ett av det första som hände (på väg till pottan frustrerande nog), men jag märkte ett tydligt framsteg, hon blev helt hysterisk över de våta kläderna och ville absolut byta! Såå.. Jag kör på och ser hur det går, nu när hon faktiskt reagerar på det öht.
    Som sagt, hur lång tid tog det innan det började flyta på, barnet säga till och/eller ni lärde er vilka tider och hur ofta barnet behöver gå?

• Svar på tråden Ni som bara tog bort blöjan
  • Mollz

Tack för din historia
    Dottern fyller 2 i juli, så hon är lite yngre, men känner att jag vill prova ändå nu när det faktiskt gått framåt! Det kan ju inte bli värre än att det inte fungerar, då är det ju bara att prova lite senare.

• Mollz

Haha, jag fegade ur efter en dag av bara nerkissade kläder och hon vägrade sitta på pottan.. Eller snarare, hon vägrar dra ner trosorna! Funderar om det är bättre att försöka få henne att sitta på toan..
    Men jag blir taggad när jag ser hur snabbt det kan gå, får väl stå ut lite längre kanske Tungan ute

• Mollz

Nya tag i morgon! Då provar vi igen.. Ni får hålla tummarna!

• Mollz

Idag är hon utan blöja igen, och än så länge har hon inte kissat på sig iaf Tungan ute

• Mollz

Hon sa till! Vi hann dessvärre inte få av henne byxorna innan, men hon sa iaf till!

• Mollz

Hej igen Tungan ute

Idag har jag äntligen lyckats hålla mig från att ge upp! Haha, kändes så jäkla motigt när hon gång på gång kissade lagom när hon påstod att hon var färdig och reste sig upp.. Hann inte mer än få på kläderna igen så hade hon kissat på sig.. 
    Nu bestämde jag mig för att strunta i att påminna och istället skriva upp när en "olycka" inträffat samt vad det var, så jag kan se om det är något regelbundet.. Idag har det varit ganska exakt var tredje timme iaf.. Ska göra samma sak i morgon, och sen på söndag om hon följer samma mönster börja säga till om pottan.

Wish me luck Drömmer 

• Mollz

Still alive and kicking! 

Idag sa hon äntligen till i tid och det hamnade i pottan! 

• Mollz
    camamill skrev 2011-10-10 12:13:59 följande:
    jag har en fråga :)

min dotter tar alltid av sig blöjan själv, ? vet inte om det betyder att hon vill vara utan för att hon kanskissa på toaletten, eller om det bara är för att det är skönare..
    Hon säger nämligen inte till när hon kissar utan då kommer det där hon befinner sig..
    bajsa gör hon allt oftare på toaletten däremot..

men jag undrar hur skulle ni gjort?

låtiti henne vara utan blöja eftersom hon själv tar av den ?
    ska man varanna timme påminna om toa besök och då ta dom till toan för att kissa?
    Jag började med att låta dottern ha trosor några dagar utan att påminna, utan skrev upp tiderna det hände "olyckor", lättare att se om det finns något mönster i det och få koll på hur långt mellan det är då.
    Innan det tog jag henne allt från en gång i halvtimmen till varannan.. För att sen efter jag börjat skriva upp, inse att oftare än var tredje timme är för ofta.. 

Det är ju svårt att avgöra om hon är mogen för det eller inte, men det är ju bara att prova och se Vi håller ännu på och övar, men går bättre och bättre för varje dag. 
Svar på tråden Ni som bara tog bort blöjan