• cocos87

Ni som bara tog bort blöjan

Min tös blev 2 i juni, jag bestämde mig en dag att nu ska vi testa att bara ha trosor på och blöja på natten, dom två första dagarna både bajsade och kissade hon ner sig när vi var ute, men sen dess har vi inte haft en enda olycka.

Igår så ropade hon på mig från övervåningen, då hade hon satt sig helt själv på toan och hade bajsat, nu ville hon att jag skulle torka henne så hon ropade Det har gått bra och snabbt, jag hoppas på en lika bra fortsättning! 

Nathalie 090607, Leo 101105
  • cocos87
    MammaTillDomFinaste skrev 2011-07-23 11:17:58 följande:
    härligt att jag hittade denna tråd just nu! min dotter är 2,5 och när hon sprngit naken nu i sommar så har hon sagt till att hon vill ha en blöja, och gjort i den. sitter gärna på toa å på pottan, men aldrig gjort nåt. Men eftersom hon sagt till om blöja så måste hon ju känna att de är på gång- nu ska homn har blöja heeela tiden, hinner knappt av med den gamla förrän hon säger att hon ska ha en ny. så nu tog jag av henne nattblöjan å sade att blöjorna var slut. men eftersom hon ät dsor tjej kan hon gå på toa. hon har inte gjort nåt på toa eller pottan, kissat ner sej en gång. så jag tänkte ge det några dagar och se vad dom händer!!!! 
    Min dotter kan fortfarande säga att hon vill ha blöja, men jag svarar bara ddå att blöjorna vi har nu ska användas på natten och att hon är så duktig så hon inte behöver på dagen längre, då ler hon bara och säger "Okej mamma"
  • cocos87
    Mollz skrev 2011-07-26 17:52:34 följande:
    Haha, jag fegade ur efter en dag av bara nerkissade kläder och hon vägrade sitta på pottan.. Eller snarare, hon vägrar dra ner trosorna! Funderar om det är bättre att försöka få henne att sitta på toan..
    Men jag blir taggad när jag ser hur snabbt det kan gå, får väl stå ut lite längre kanske Tungan ute

Min dotter gillar inte alls pottan, den använder hon endast när toan är upptagen, annars vägrar hon den så jag tycker absolut att du ska testa toan och se om det funkar bättre
  • cocos87

Igår blev jag så stolt över min lilla tjej, vi stog i en kö i en affär när hon sa att hon behövde kissa, jag frågade om hon trodde att hon skulle kunna hålla sig och hon svarade ja, så jag betalade så fort jag kunde sen fick vi leta efter en toalett också, men hon klarade att hålla sig!! Mammas duktiga tjej! Jag trodde aldrig att det skulle gå såhär "lätt", men jag har hört att det är svårare med pojkar så det får jag väl se om 1-2 år

Svar på tråden Ni som bara tog bort blöjan