• Phillippa

Ni som bara tog bort blöjan

Jag tog bort blöjan den 28 juni, då var hon 22 månader. Jag lärde mig ganska snabbt hur lång tid det kunde gå emellan pottningarna. Dottern lärde sig snabbt att hålla sig lite och efter några olyckor även att säga till. Nu säger hon nästan enbart till själv och framförallt är hon duktig när vi är iväg.
    Nattblöjan är oftast torr men jag har inte riktigt vågat ta bort den ändå ännu.

• Phillippa

Jag är lite orolig över hur det ska gå när dottern börjar dagis om tre veckor. Hon kommer att gå på en småbarnsavdelning och jag gissar att de flesta har blöja och risken då är ju att hon också vill ha det. Idag bad hon om blöja men jag sa att "du är så stor och duktig nu så du behöver inte blöja". "**** liten"sa hon då, vilket jag besvarade med "ja, du är liten men väldigt duktig så du behöver inte blöja". Sedan dog diskussionen ut men jag befarar som sagt att det kan gå tillbaka när hon börjar dagis. Har någon erfarenheter av dettta?

• Phillippa

Här. Har det hittills gått bra med bara någon olycka i veckan. Hon har varit utan blöja sedan slutet av juni på dagtid. Vi har inte haft någon plastad frotté i soffan, det har gått bra ändå och de olyckor som skett har skett på golvet.

Imorgon börjar hon dock på förskolan och jag är beredd på en tillbakagång....

Svar på tråden Ni som bara tog bort blöjan