Blod från tarmen. RÄDD!!!
Jag ska försöka fatta mig kort. Men det går väl kanske inte...
Började bajsa slem för ca tre månader sedan. Vid ett par tillfällen såg jag lite blod. Har träffat läkare och har tagit alla möjliga prover; blodprov, leverprov, avföringsprov, gluten osv. Allt var normalt.
Hon har inte undersökt tarmen utan remitterat mig till en coloskopi.
Jag har sagt till henne att jag är jätterädd för cancer men hon tror absolut inte att det är det. Hon tror att det hänger ihop med att jag är deprimerad (vilket jag dessutom är *suck*)
Det har varit bra ett tag men idag kom det mycket blod när jag gjorde nr 2. Till saken hör att jag har haft problem med hemorojder men tycker att de blivit bättre.
Jag tog mig helt enkelt en titt och tycker att det ser ut som ett litet sår i analen som blodet kommer från. Jag vet inte. Det verkar inte blandat med avföringen och det kommer blod på pappret.
Tror ni att detta hänger ihop? Eller är det bara en slump att det kommer blod nu?
Ska jag behandla med Xyloproct och vänta på att få en tid för coloscopi (kun de ta ett tag sa läkaren eftersom hon inte bedömde det som akut). Eller ska jag ringa VC och berätta om blodande?
Skulle helst vilja prata med en annan doktor för jag gillar inte den första jag träffade. Känner inget förtroende för henne. Kan man byta mitt i alltihop?
Många frågor.
Jag är faktiskt jätterädd för att dö.
Hjälp.