• Gulia84

Mary Kay produkter, bra eller anus??

Hej!
    Ni som testat deras produkter, vad tycker ni?
    Jag har äcklig hy, den är blank så folk kan spegla sig i den, lite finnar och är torr på vissa ställen.
    Jag har sökt med ljus och lykta efter produkter som hjälper men inget, INGET fungerar på mig. :( :(

• Svar på tråden Mary Kay produkter, bra eller anus??
  • Gladaelin

Hej
    Jag hade problem med min hy innan och jag hade provat allt sen hittade jag mary kay och det är så bra. Visst lite dyrt men väl värt pengarna sen räcker det länge, jag anväder även deras smink för att få allt i samma märke eftersom de verkar tillsammans...
    mvh elin

• trollsanna

Tycker dom är toppen. Oavsett vad du väljer för märke så ge det ca 2 månader. Tar tid för huden att byggas upp på nytt. Många ger upp för tidigt när de testar nya märken. Själv gillar jag Mary Kay, Cliniques och Bihoterms produkter.

• Gulia84

Nej, jag har inte provat dermologica.
    Är de bra?

Jag brukar testa ett halvår. Funkar det inte då skiter jag i det. :)

• Emmalinnéa

medelmåtta, pröva clarins eller cliniqe dom har riktigt bra produkter mot problemhy. Sen ska man ju använda rätt rengöring och krämer i ansiktet skulle då rekomendera apotekets produkter

• Wednesday85

Jag har väldigt fet hy och Mary Kay hjälpte inte mig alls tyvärr, har inte lyckats hitta något annat som gjort det heller..

• Odella

Gillade inte MKs produkter tyvärr, de var inte skonsamma för min känsliga hud (men använde dem tills de tog slut, ca 6-8 månader)

• Nemi76

Jag har också fet och blank hy, trodde jag. Tills jag testade produkter mot torr hy istället och det blev mycket bättre! Jag har hy som är torr under och fet på ytan och hade en misstanke om att jag testade produkter för fel hudtyp eftersom jag testat verkligen allt och inget fungerade. Mary Kay var bra till en början men sedan blev det nästan värre, det kändes som om produkterna "la sig på ytan" och inte sjönk in i hyn så att säga.

Mitt tils är att antingen göra en hudanalys eller köpa ett prov-kit med produkter för torr hy alternativt torr hy plus fet t-zon.

• Wednesday85
    Nemi76 skrev 2011-06-15 15:36:27 följande:

Jag har också fet och blank hy, trodde jag. Tills jag testade produkter mot torr hy istället och det blev mycket bättre! Jag har hy som är torr under och fet på ytan och hade en misstanke om att jag testade produkter för fel hudtyp eftersom jag testat verkligen allt och inget fungerade. Mary Kay var bra till en början men sedan blev det nästan värre, det kändes som om produkterna "la sig på ytan" och inte sjönk in i hyn så att säga.

Mitt tils är att antingen göra en hudanalys eller köpa ett prov-kit med produkter för torr hy alternativt torr hy plus fet t-zon.

Vart kan man göra en hudanalys?
  • helene306

För några år sen köpte jag MK efter en visning. Hon som visade produkterna hade själv haft problemhy i alla år tills hon började med MK. Jag föll och plånboken tunnades ut rejält. Glad i hågen gjorde jag efter alla konstens regler som hon hade sagt. Inte blev jag bättre. Inte ett smack. Hon ringde tillbaka och frågade om jag var nöjd efter x antal månader och jag sa som det var: jag var missnöjd och hade fortfrande fet och finnig hy. Hon tyckte det var konstigt och trodde inte jag gjorde som hon sa. Jag förklarade hur och vilken produkt och i vilket steg jag gjorde. Hon menade att jag behövde mer tid. Ska man inte märka resultat efter 6 månader? Jag använde upp produkterna och köpte aldrig mer. Jag har köpt olika dyra krämer och ansiktstvättar och cremer. Inget har funkat. Det som funkade bäst på min hy och som jag blev nöjd med var Vichy från Apoteket. Efter ett tag tvättade jag ansiktet i enbart vatten och ibland testar jag att tvätta med en blandning av olivolja och rapsolja. Efter oljetvätten har jag för en gångs skull känt mig REN i ansiktet! Det låter otroligt men fett bekämpas bäst med fett. Nu tvättar jag ansiktet i vatten och tar bort mascaran med oljeblandningen. Jag har inga finnar längre och det känns underbart skönt eftersom jag haft problem med finnar sen jag var 12 år. Idag är jag 35 och anser mig finnfri sen 2 år tillbaka.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Mary Kay produkter, bra eller anus??