Vad aktiverar ni era barn med nu under sommarlovet?
...Och hur gör ni för att inte bryta ihop alldeles? Sommarlovet har precis börjat och jag är ett VRAK redan! :( Känner mej som en dålig mamma. Har så svårt att komma på vad jag ska aktivera barnen med. Nu har det dessutom varit några dagar med dåligt väder, så vi har bara suttit inne och då är det värre än någonsin. Den som kräver mest är min son, som är 6 år. Han är minst sagt överaktiv och kräver ständig uppmärksamhet, aktivering och stimulans. Att vara inomhus med honom en hel dag är en pärs, minst sagt! Han springer runt och skriker, får utbrott, tjatar och gnäller dagarna i ända. Han måste ständigt ha något att göra! Han älskar tv-och dataspel, men jag kan ju inte sätta honom framför det jämt (även om det är det han helst av allt vill - såklart!). Jag tycker ärligt talat inte alls att det känns speciellt kul med sommarlov. Nu är det slut på lugnet typ. Har även två andra barn, som är 10 och 1 (båda tjejer). Lilltjejen kräver ju en hel del förstås. Det blir en hel del gnällande och bärande. Svårt också att åka i väg nånstans själv med allihop. Dessutom har jag ständigt dåligt med pengar och det mesta verkar ju kräva det tyvärr... Men bara det lite finare väder igen ska vi nog hitta på nåt kul att göra utomhus.
Hur känner ni andra inför sommarlovet? Vad aktiverar ni era barn med? Har ni några tips på inomhusaktiviteter under regniga dagar? Alla tips tages tacksamt emot. :) jag är dessvärre inte så bra på att leka... :( Bakar hellre, men det kan man ju inte göra jämt...