Funderingar angående budgivning på hus
Hej!
Hoppas på att någon vänlig själ kan hjälpa mig med mina funderingar kring den pågående budgivningen vi just nu leder.
Intresset för detta hus har varit ganska ljummet. Visningen var för en dryg vecka sedan och sedan vi la vårat bud (en bra bit över senast föregående bud) har det gått 3 dagar utan att någon lagt över. Vi är intresserade av att avsluta affären, hatar det här vacuumet innan man vet hur det blir. Hade det kommit fler bud hade man iaf kunnat ta ställning till om man ska lägga över eller ej.
Känner att mäklaren förhalar det hela och inväntar en eventuell budgivare som funderar. Men människan har ju haft över en vecka på sig att fundera tycker jag. Jag kan tycka att eftersom vi ligger en bra bit över andra budgivare hittills borde det vara intressant för säljaren att vi inte drar oss ur.
Jag känner att jag vill ge mäklaren typ ett ultimatum, att vi vill avsluta affären annars drar vi tillbaka vårat bud. Men vi vill samtidigt gärna ha det här huset och vill inte säga att vi struntar i det heller.
Fy vad svårt det här va. Hur hade ni gjort? Bara väntat ut det hela eller tryckt på med risk för att förlora huset?