• Anonym

hur dåligt måste man må för att bli hämtad med ambulans?

jag har haft sprängande huvudvärk i två dagar och knappt kunnat äta. bara lite filmjölk och en banan. gråter för att det gör så ont och då gör det mer ont. orkar inte åka till akuten. sen mår jag dåligt psykiskt och det kanske är därför jag har ont. jag orkar inte. kan man ringa nån?

• Svar på tråden hur dåligt måste man må för att bli hämtad med ambulans?
  • Anonym

Ring ambulans du, det finns ett mindre akut nummer du kan ringa istället för 112 som kan kännas lite dramatiskt. Behöver du hjälp att ta dig in så slår du en pling, eftersom det är mindre akut får man bara ha förståelse för att man kanske får vänta.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-06-16 02:16:02 följande:
    Ring ambulans du, det finns ett mindre akut nummer du kan ringa istället för 112 som kan kännas lite dramatiskt. Behöver du hjälp att ta dig in så slår du en pling, eftersom det är mindre akut får man bara ha förståelse för att man kanske får vänta.
    Förlåt TS, jag är lite dåligt uppdaterad, verkar som att man ändå ringer 112 och meddelar telefonisten: http://www.vardguiden.se/Tema/Forsta-hjalpen/Nodnummer-112/Vad-hander-i-ambulansen/ 
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-06-16 02:17:54 följande:
    Förlåt TS, jag är lite dåligt uppdaterad, verkar som att man ändå ringer 112 och meddelar telefonisten: www.vardguiden.se/Tema/Forsta-hjalpen/Nodnumm...
    Gud vad jag är jobbig, det är sent, såhär står det:

För att beställa ambulanstransport som inte är brådskande ringer du 08-454 21 00.
  • Anonym

Ring sjukrådgivningen på 1177 till att börja med. Det kan ju mycket väl vara långdraget migränanfall annars, har du testat Eeze?

• Lady without tattoo
    Anonym skrev 2011-06-16 02:19:12 följande:
    Gud vad jag är jobbig, det är sent, såhär står det:

För att beställa ambulanstransport som inte är brådskande ringer du 08-454 21 00.
    Även om man bor i annan del av landet än Stockholmsområdet?
    Arbetar som Leg.pratkvarn
  • Dr Mupp

Ring sjukvårdsrådgivningen, de kan koppla dig till sjuktransport. Då åker du taxi eller specialtransport (beroende på hur dålig du är) till akuten.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Lady without tattoo
    mammatill6 skrev 2011-06-16 06:05:31 följande:
    Inte tusan tar man ambulans för huvudvärk. Taxi isåfall.
    Avgör du graden av smärta?
    Arbetar som Leg.pratkvarn
Svar på tråden hur dåligt måste man må för att bli hämtad med ambulans?