• Anonym (MJ)

Vart se min egen kreditvärdighet?

Undrar som rubriken lyder, vart kan jag kolla upp hur kreditvärdig jag är? Har tidigare haft en bet.anmärkning och sena betalninga. Vart kan jag kolla upp om min bet, finns kvar och hur kreditvärdig jag är.

Jag har skött min räkningar och lån klanderfritt nu i flera år. Och jag undrar inte för att jag ska ta nya krediter eller lån, men vill ev skaffa ett mobilabonemang.

• Svar på tråden Vart se min egen kreditvärdighet?
  • Anonym (MJ)

Om man kollar på dessa onlinetjänster, syns det sedan för andra företag att en förfrågan har gjorts? Många kreditförfrågningar ser ju inte så bra ut.

• riboflavin
    Anonym (MJ) skrev 2011-06-16 11:35:44 följande:
    Om man kollar på dessa onlinetjänster, syns det sedan för andra företag att en förfrågan har gjorts? Många kreditförfrågningar ser ju inte så bra ut.
    Det vet jag faktiskt ine, men prova att maila och fråga.
  • A7411

Gå in på https://www.uc.se/show.php?id=1002890, där kan du läsa hur du gör för att få veta uppgifter om dig själv. Detta är enligt personuppgiftslagen, och syns inte som en förfrågan. Gratis att göra en gång om året. Obs! Tjänsten MinUC kostar pengar, det är inte denna jag menar.

• Anonym (OMG)
    riboflavin skrev 2011-06-16 11:32:31 följande:
    Antingen kontaktar du KFM och frågar om du har någon betalningsanmärkning.

Annars kan man använda sig av olika onlinetjänster.

www.ratsit.se -har en gratis självkoll man kan göra

www.minuc.se 
    shit,de kostar ju fan inte mer än 20 kr att kolla va andra har för inkomst å om  de har anmärkningar!Förvånad
    de borde ju vara olagligt att privatpersonen kollar andra privatpersonen å för så jävla lite pengar,sjuukt!! ja vill inte att vem som helst ska veta vad jag tjänar!!
  • Anonym
    Anonym (OMG) skrev 2011-07-02 01:57:02 följande:
    shit,de kostar ju fan inte mer än 20 kr att kolla va andra har för inkomst å om  de har anmärkningar!Förvånad
    de borde ju vara olagligt att privatpersonen kollar andra privatpersonen å för så jävla lite pengar,sjuukt!! ja vill inte att vem som helst ska veta vad jag tjänar!!
    Taxeringskalender är offentlig så alla i hela Sverige kan få veta vad du tjänar alldeles gratis-
Svar på tråden Vart se min egen kreditvärdighet?