• Anonym (olycklig)

Mitt livs kärlek

Det går inte en dag utan att jag inte tänker på henne, det känns som hela jag ska gå sönder, varför valde jag inte henne? Jag var för feg för att välja mitt livs kärlek. Allt gör så ont och jag har bara mig själv att skylla. Någon mer här som varit i samma situation eller är?

• Svar på tråden Mitt livs kärlek
  • Lollo36

Jag tror att om du inte tar kontakt och tar reda på hur hon känner för dig så kommer du att ångra dig om inte hela livet så i alla fall under lång tid. Fast det förutsätter att du verkligen är beredd att ta det där steget och vara med henne, annars skulle det bara vara att plåga henne om hon känner likadant för dig än.

• Anonym (olycklig)

Lollo ja det känns faktiskt som att jag kommer ångra mej resten av mitt liv det känns verkligen som att hon är mitt livs stora kärlek, men ja det är ju det där våga ta steget som är problemet. Och jag vet inte hur hon känner, hört att hon träffar någon men jag vet inte om det är sant eller inte. Personen som sa det är någon som gillar att såra mig nämligen.

• Lollo36

Försök att tänka tanken fullt ut då. Vad händer om du vågar ta steget. Ta god tid på dig, föreställ dig scenariot i detalj, vad händer idag, i morgon, hur är det om en vecka, om tre månader, om två år osv. Och motsvarande om du inte vågar, hur ser ditt liv ut då framöver?

• Anonym
    Anonym (olycklig) skrev 2011-06-18 18:56:05 följande:
    Det är en lång historia men problemet är inte att vi inte älskade varandra för det gjorde vi och jag älskar henne fortfarande men det vet hon inte om, vad hon känner för mig idag vet jag inte. Vi har inte pratat med varandra sen vi gick skilda vägar.
    Att vi gick skilda vägar beror på mig att jag inte vågade ta steget och jag vet fortfarande inte om jag vågar. En vän sa till mig en gång "du får aldrig offra dig själv" önskar jag var tuff och inte så rädd för allt.
    Du kommer ångra dig om du inte tar reda på dina frågor, det finns en chans så ta den. Gå emot rädslan!

Vad är det värsta som kan hända?  
    Förmodar att du lever i en annan relation nu med en rädsla att lämna? 
  • Anonym (olycklig)

Lollo - Jo jag tänker ofta så det bara knakar i skallen men kanske inte så som du sa det, kanske är något att grubbla över inatt när jag inte kan sova.

• Anonym (Bella)

Jag träffade en kille förut, vi blev aldrig ett par. Han valde att aldrig ta steget och nu bor han i andra sidan av landet. Jag älskar honom men det vet han inte och jag tänker på honom varje dag.

Min högsta önskan är att han kontaktade mig och ville försöka på allvar... Tänk om hon går och tänker som jag?

• Anonym

Jag fick reda på av ett ex att han hade tänkt och drömt om mig sen det tog slut, han sa att han fortfarande älskade mig. Vi provade igen, vi upptäckte att de känslorna vi hade för varandra för många år sen inte länge existerade. Vi är nu väldigt goda vänner.

Mitt råd är sök upp din kärlek undersök om känslorna är besvarade och om dina är de samma, gör inte som mitt ex grubbla i över 15 år innan du ska få reda på svaret.

• Anonym (gudinnan)

TS>

Hur möttes ni och var det så länge sedan?

Gå inte och grubbla på det, ta chansen och luska ut vad hon känner för dig,
    Kanske hon går och tänker på dig med?!

• Anonym (olycklig)

Bella - Okej, det var tråkigt att höra vem vet vad hon tänker tyvärr inte jag i alla fall. Vet vad du menar med din önskan jag önskar detsamma och undrar hur det hade blivit om vi träffades idag, hade jag vågat efter all denna saknad? Släppa henne en gång till. Jag vill bara krama henne hååååårt och aldrig släppa tagit.

Gudinnan - Vi träffades på internet kan man säga. Kommer faktiskt inte ihåg när vi träffades, vi var bra vänner från början och sen vart vi kära och sen sluta det med att jag inte vågade ta steget.

• Anonym (gudinnan)
    Anonym (olycklig) skrev 2011-06-20 01:14:56 följande:
    Bella - Okej, det var tråkigt att höra vem vet vad hon tänker tyvärr inte jag i alla fall. Vet vad du menar med din önskan jag önskar detsamma och undrar hur det hade blivit om vi träffades idag, hade jag vågat efter all denna saknad? Släppa henne en gång till. Jag vill bara krama henne hååååårt och aldrig släppa tagit.

Gudinnan - Vi träffades på internet kan man säga. Kommer faktiskt inte ihåg när vi träffades, vi var bra vänner från början och sen vart vi kära och sen sluta det med att jag inte vågade ta steget.
    Vad som höll dig tillbaka och vad känner du idag?
    Dejtade ni ett tag och bor ni i samma stad?

Fråga henne om ni kan fika en dag?
    Jag tror hon skulle bli glad och om hon tackar nej.  Då vet du åtminstone... ?
Svar på tråden Mitt livs kärlek