• Habbi

När tappade ni sygnen?

Kände idag i duchen att mina stygn är kvar efter förlossningen, var 2 veckor och 2 dagar sedan.. har för mig en sköterska på BB sa att man tappar sygnen innom en vecka så jag tycker de är lite konstigt att de fortfarande är kvar.. Obestämd

När tappade ni era stygn och tror ni de är normalt att ha kvar dem ännu?

• Svar på tråden När tappade ni sygnen?
  • Mommy89

Ibland kan man få "hjälpa till" att pilla bort dom, dom kan vara helt lösa men ändå inte vilja lossna.
    Jag tyckte själv det var en väldigt underhållande syssla Skrattande

• Habbi
    Mommy89 skrev 2011-06-16 19:23:26 följande:
    Ibland kan man få "hjälpa till" att pilla bort dom, dom kan vara helt lösa men ändå inte vilja lossna.
    Jag tyckte själv det var en väldigt underhållande syssla Skrattande
    Hahah, underhållande syssla? Låter inte speciellt kul, vågar knappt känna där nere! Förvånad Plus att sygnen sitter en liten liten bit in i själva slidan, har ingen lusst att pilla där inne. Tungan ute
  • Mommy89

Jaha, jag trodde det var stygn efter kejsarsnitt *facepalm*

Då har jag inget att tillföra och du kan strunta i mitt inlägg, sorry Tyst

• La Lola

Det gjorde de inte.
    Jag fick gå o ta bort de o äntligen kunde jag gå igen efter flera dagars gråtande o ett rent helvete.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Habbi
    Mommy89 skrev 2011-06-16 19:32:30 följande:
    Jaha, jag trodde det var stygn efter kejsarsnitt *facepalm*

Då har jag inget att tillföra och du kan strunta i mitt inlägg, sorry Tyst
    Haha ojdå.. glömde visst skriva att jag menade " mellan benen" Tungan ute
    La Lola skrev 2011-06-16 19:35:49 följande:
    Det gjorde de inte.
    Jag fick gå o ta bort de o äntligen kunde jag gå igen efter flera dagars gråtande o ett rent helvete.
    Hmm, varför hade du så ont?! Rynkar på näsan
  • Mommy89
    Habbi skrev 2011-06-16 19:38:58 följande:
    Haha ojdå.. glömde visst skriva att jag menade " mellan benen" Tungan ute
    Det gjorde de inte.
    Nja, det är väl jag som inte tänker på att även efter en "vanlig" förslossning kan man behöva sys Drömmer
  • La Lola
    Habbi skrev 2011-06-16 19:38:58 följande:
    Det gjorde de inte.
    Hmm, varför hade du så ont?! Rynkar på näsan
    Pga stygnen. Det stramade så pass att jag inte kunde sitta eller gå. Kissa var ett rent helvete!
  • Habbi
    La Lola skrev 2011-06-16 20:01:28 följande:
    Pga stygnen. Det stramade så pass att jag inte kunde sitta eller gå. Kissa var ett rent helvete!
    Usch då.. låter inge vidare!
  • La Lola
    Habbi skrev 2011-06-16 20:16:23 följande:
    Usch då.. låter inge vidare!
    Nä, det var det inte....
    Jag mådde oändligt mycket bättre efter mitt kejsarsnitt när Alma kom till världen.
  • Mommy89
    La Lola skrev 2011-06-16 20:19:38 följande:
    Nä, det var det inte....
    Jag mådde oändligt mycket bättre efter mitt kejsarsnitt när Alma kom till världen.
    Om du syddes efteråt (alltså inte fick agraffer eller tejp), fick du "hjälpa till" att ta bort stygnen då eller lossnade dom helt själva? *nyfiken* Drömmer
  • Snabeldrake

Lossnade nog helt efter en månad typ. Innan dess så var de kvar. Jag vågade liksom inte pilla på dom. Så jag lät dom sitta tills de trillade självmant Tyst

• La Lola
    Mommy89 skrev 2011-06-16 20:26:48 följande:
    Om du syddes efteråt (alltså inte fick agraffer eller tejp), fick du "hjälpa till" att ta bort stygnen då eller lossnade dom helt själva? *nyfiken* Drömmer
    Oj...ska jag minnas det efter 11 år?!
    Jag vet iaf att jag många år senare kunde plocka bort gamla stygn som kom ut ur ärret.
  • Empiiis

EFter ca 2 veckor. Då var jag så trött på stygnen för jag kände ju att de hade lossnat lite men ville inte falla bort så efte rjag issade torkade jag bara lite extra hårt med pappret. 

Fast hade iofs inte stygn "i" mig.

• Momalicious

Efter 2-3 veckor var alla borta. Så länge du inte stör dig väldigt på dom är det ju ingen fara, annan får du väl gå och plocka bort dom :)

• Mommy89
    La Lola skrev 2011-06-16 23:05:55 följande:
    Oj...ska jag minnas det efter 11 år?!
    Jag vet iaf att jag många år senare kunde plocka bort gamla stygn som kom ut ur ärret.
    Wow, flera år efteråt? Typ, häftigt men lite creepy kan jag tänka mig.
    "-Ah vad är det här!? Åh just ja, stygnen efter KS för några år sedan." 
  • La Lola
    Mommy89 skrev 2011-06-16 23:54:26 följande:
    Wow, flera år efteråt? Typ, häftigt men lite creepy kan jag tänka mig.
    "-Ah vad är det här!? Åh just ja, stygnen efter KS för några år sedan." 
    Jepp, flera år efteråt.
    Jag kunde känna hur det stck till vid ärret o när maken kollade (o honom träffade jag när Alma var 4 år så därför är jag säker på att det rör sig om flera år) så såg han stygn som han hjälpte mig att ta bort.  Tror det hände vid 2 tillfällen.
  • Mamma och Fru

ramlade loss ett stygn på dag 11 efter förlossningen... de andra vet jag inte om dom är kvar eller inte...

Svar på tråden När tappade ni sygnen?