• maadicken

Du som har frissigt / självlockigt hår, vad använder du för att hret ska hålla sig fint?

Jag blir galen på mitt hår! Gillar inte lockarna och gör ingenting för att framhäva dom, men det skulle vara skönt att kunna göra det nångång utan attd et bara ser risigt ut.
    Och när det är fuktigt / regnigt ute, vad gör ni med håret då?

Kom gärna med massa bra förslag. Gärna lite billigare varianter om det finns några

♥ (¯`°?.¸ ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Du som har frissigt / självlockigt hår, vad använder du för att hret ska hålla sig fint?
  • Nina 566

Jag har ett halvlockigt hår som ser galet ut om jag inte fönar + plattar det varje dag. Jag använder en värmeskyddande kräm från Loreal (en rosa plats flaska typ....billig) och en utslätande från Matrix (frissan)
    Man har den i blött/fuktigt hår. Det håller håret helt ok, så länge det inte tokregnar...men då håller nog inget,

• mjuik

Jag kör balsammetoden. Mitt hår är aldrig frizzigt längre.

• Fru KM

Jag har självlockigt hår oxå, kör med ett märke som heter Jessicurl. Finns hos lockbutiken.se.
    Har i stylingprodukterna när håret är jätteblött, rör aldrig håret när det torkar. Blir lätt riktigt frissigt då.
    Massa tips för lockigt hår finns på lockig.se

• Nina 566
    Fru KM skrev 2011-06-16 23:04:27 följande:
    Jag har självlockigt hår oxå, kör med ett märke som heter Jessicurl. Finns hos lockbutiken.se.
    Har i stylingprodukterna när håret är jätteblött, rör aldrig håret när det torkar. Blir lätt riktigt frissigt då.
    Massa tips för lockigt hår finns på lockig.se
    Framhäver det lockarna?
  • Fru KM

Japp, så vill man inte det så ska man ju inte använda det.

• Nickan10

Orofluido. Det ända som behövs för mig. Kallas gulddroppar och är som ens slags olja som jag använder i blött hår. Ingen frissighet, inga tovor och så blir inte håret slitet.
    Finns på nätet att beställa men jag har köpt det hos min frisör.
    Extremt drygt och väl värt pengarna!

• Kimona

Jag har självfall med världens volym och korkskruvar på sina ställen och lätt lockigt på andra.
    Regnar det är det kört.
    Annars använder jag mycket balsam som får sitta i länge och så plattar jag håret

• Kimona

av någon anledning skickade den bara halva, så here we go.

När jag vill vara lockig sover jag med nytvättat hår (åter igen mycket balsam) och så har jag typ afro-lockar dagen efter. Inget mer behövs :P

• Pyris

Undrar lite samma sak, fast för min dotter. Hon har världens korkskruvar. Där fram är det jätte fint, men där bak så är det så torrt att inget balsam går igenom där och då ser det bara otvättat ut, stripigt. Har inte hittat något än som biter igenom på det torra där bak. 

• ebbebulan

har tyvärr inga tips. har aldrig förlikat mig med mina lockar, har alltid "hatat" lockarna. tycker alla andra är så fina i sina lockar men jag ser bara knasig ut. i onsdags gjorde jag en rakpermanent hos en frissa så nu hoppas jag slippa eländet på mycket länge...

♥ mina prinsar, ebbe 2008-04-24 & nisse 2011-02-03 ♥ www.frujansson.com
Svar på tråden Du som har frissigt / självlockigt hår, vad använder du för att hret ska hålla sig fint?