• Lilly Li

Bilbarnstolar. TIPS!! (alla måste läsa)

Ok, vi har en stol med isofix och bältet hamnar perfekt på min dotter... Märkligt! Det är för övrigt en exakt lika dan som en utan isofix så det kanske var lite för generaliserande att skriva så. Isofix räddar liv! Önskar jag vågade handla mer från utlandet... Så kul att få fynda! För att inte hamna OT....

• Lilly Li

Isofix har inget med barnets säkerhet i första hand att gör utan det handlar om att stolen sitter fast vare sig det sitter ett barn i eller ej för att då skydda framförvarande passagerare vid ev krock om stolen är tom. Med tanke på mitt yrke inom bilbranschen känner jag mig tryggast med isofix. Förlåt OT!

• Lilly Li

Cecci78, det spelar ingen roll om den sitter fast med bälte eller isofix, men det är lätt att glömma sätta fast den med bälte...

• Lilly Li
    Finesse skrev 2011-06-19 08:02:04 följande:
    Men då är det ju verkligen inte bra att köpa en sån om bilbältet dessutom hamnar fel på barnet som vti säger.. och det ska klargöras att det är i ENBART vissa bilar det gör det.. i vissa bilar sitter dom kanon, men om du sen byter bil kan det sitta helt fel.
    Märkligt att jag inte kan hitta en varning på VIT's hemsida om det.. Föresten sitter ju stolen exakt likadant med som utan isofit(x)en...
Svar på tråden Bilbarnstolar. TIPS!! (alla måste läsa)