• RoseMj

Bilbarnstolar. TIPS!! (alla måste läsa)

Hur har det gått med köpet av stolen?

• RoseMj

Vi ska beställa en Cybex solution X2-fix från Kidsroom har vi bestämt. Nästan omöjligt att få tag på den i en barnbutik i Sverige tyvärr. Enligt en Babyproffsenbutik när jag frågade efter den så sa de att de är väldigt dåliga på att marknadsföra den till butikerna.
    Dessutom har jag inte hittat någon stol på de svenska butiker som har den rosa/lila som dottern vill ha. :D Att det dessutom blir billigare att beställa från Tyskland är ju ingen nackdel heller!
    En bakåtvänd stol skulle jag inte tordas beställa men en bältesstol går ju inte att jämföra med ett babyskydd eller bilbarnstol.
    Jag köpte testet på Råd & Rön och där får den bäst i test. Följd av Britax Kid fix sict som hade någon poäng under. Men jag tycker det är himla bra att man kan använda stolen både med och utan isofix. Har man inte isofix så finns det en tillhörande rem att köpa till som gör att stolen sitter fast utan bälte också. Fanns på Kidsroom också. Vet att en bekant som köpt stolen i Sverige också har denna rem. 

• RoseMj
    Cecci78 skrev 2011-06-18 19:27:24 följande:
    av ren nyfikenhet,, är det skillnad på om stolen sitter fast med isofix (isofit heter det väl till bältesstolar) eller om man har den med bilens bälte? Jag tänker då på när den inte används? Om man itne använder en bältesstol sätter man ju ändå bältet över den just för att den inte ska flyga iväg framåt. Men är det inte lika säkert?
    Cybex har en rem man kan fästa stolen med om man inte har isofix/isofit. Den sätter man fast i stolen och sen runt nackstödet tror jag. Jag har bara sett det snabbt i en annan bil, då vi fick prova stolen. Men den där remmen sitter fast i stolen oavsett om barnet sitter i eller ej.
  • RoseMj

Vi fick hem vår fina Cybex Solution X-2 fix idag, 3 vardagar efter att vi beställt! Det blev inte lika billigt som T.S men billigare blev det och så fick vi den färg som dottern ville ha.
    Kan absolut rekommendera Kidsroom.de också. 
      De flesta barnartiklar tillverkas och skickas ju världen över. Brio t.ex görs väl i Polen? Vet ej om det finns någon bilbarnstol som tillverkas i Sverige och som någon skrev tidigare så går det ju bra att beställa på nätet från ett annat land om man vet att det är samma stol som man skulle kunna köpa på Barnens Hus te.x.
    Vår stol har samma märkning som de som säljs i Sverige.  

Svar på tråden Bilbarnstolar. TIPS!! (alla måste läsa)