• Pickeli

Remiss för provtagning, giltig hur länge?

Jag har fått en remiss till provtagning från min allergiläkare. En fysisk sådan som jag ska ta med mig till lab.

Grejen är bara att den nu gått och blivit över 2 månader gammal. Den är utskriven den 12/4.

Någon som vet om den är giltig ännu, om jag fortfarande kan åka och ta proverna? Eller måste jag be om en ny?

tacksam för svar!

Google it!
  • Svar på tråden Remiss för provtagning, giltig hur länge?
  • Pickeli

Kanske inte kallas för remiss heller, men det är en sådan lapp med klistermärken där det står vilka prover som ska tas. Ja ni fattar.

Google it!
  • Places

Ja du kan ta den. När dom tar provet skriver dom det datum som provet togs. När remissen stämplades har nog ingen större betydelse. Läkaren vill ju ha provet. :)

• MattiasFru

Ja mig veterligen så finns det inget bästföredatum på såna. Dom är ju inte använda försen dom är använda men kanske om det skulle ha gått två år eller något, men jag tror inte att det är någon fara. Ring upp och hör om du är orolig

• Pickeli
    MattiasFru skrev 2011-06-17 10:14:58 följande:
    Ja mig veterligen så finns det inget bästföredatum på såna. Dom är ju inte använda försen dom är använda men kanske om det skulle ha gått två år eller något, men jag tror inte att det är någon fara. Ring upp och hör om du är orolig
    Okej det låter bra!

Orkar ärligt talat inte ringa! Tack för svaret :)
    Google it!
  • MattiasFru
    Pickeli skrev 2011-06-17 10:16:55 följande:
    Okej det låter bra!

Orkar ärligt talat inte ringa! Tack för svaret :)
    Okej, nä men jag ser då ingen anledning till att de skulle vara för gamla, så det är nog ingen fara!
Svar på tråden Remiss för provtagning, giltig hur länge?