• Leniz1

Tycker ni det är ok att ljuga om ert barns ålder?

Tycker ni det är ok att ljuga och säga att ert barn är yngre än vad det egentligen är för att ni ska få gratis / billigare inträde på djurpark / bio / museum osv?

• Svar på tråden Tycker ni det är ok att ljuga om ert barns ålder?
  • Babyystar

Det tycker jag absolut :)

• Leniz1
    Babyystar skrev 2011-06-17 14:18:25 följande:
    Det tycker jag absolut :)
    Varför om jag får fråga? Jag är själv tveksam till vad jag tycker.
  • FruZäll

Inte tänkt tanken ens... 

• Babyystar

Jag tycker inte att det skadar någon så jag ser inget dåligt med det direkt :)

• varfördåför

jag vet inte vad jag tycker om att andra gör det, men jag är för ärlig. betalade fullt pris för lillan 4dagar efter att hon fyllt två, jag hade ju lätt kunnat ljuga om hennes ålder om jag velat men jag kan inte förmå mig..

nepp... kan inte stava... sorry!
  • Bonanza

Om de är nära i ålder - ja. Om de är långt ifrån - nej.

Dvs kan jag säga att en som nyss fyllt fyra är tre år, men inte en som är närmre fem år. Om nu tre år är gränsen dvs.

• Enhelia

Har man så dåligt med pengar eller är så snål att man måste ljuga om en sån sak så OK..mig rör det inte:) Skulle inte ljuga själv dock.

• zygoma girl

Av princip är det förståss fel vilket inte hindrar att vi gjort så själva.

När barnen var små (och vi var fattiga studenter) räknades de som 2-åringar åtminstone ett extra år på inrikesflyget. Annars hade vi aldrig haft råd att åka och besöka släkten. Jag vet inte om barn fortfarande flyger gratis upp till 2 år men då var det billigaste sättet att resa för oss även om personalen tittade konstigt på oss - våra barn är långa. Även fast de bara var 2 år var de långa som 3-åringar. Så när de var 3 (och vi hävdade att de visst var 2 år) så var de snarare långa som 4-åringar...

• Leniz1
    zygoma girl skrev 2011-06-17 14:36:13 följande:

Av princip är det förståss fel vilket inte hindrar att vi gjort så själva.

När barnen var små (och vi var fattiga studenter) räknades de som 2-åringar åtminstone ett extra år på inrikesflyget. Annars hade vi aldrig haft råd att åka och besöka släkten. Jag vet inte om barn fortfarande flyger gratis upp till 2 år men då var det billigaste sättet att resa för oss även om personalen tittade konstigt på oss - våra barn är långa. Även fast de bara var 2 år var de långa som 3-åringar. Så när de var 3 (och vi hävdade att de visst var 2 år) så var de snarare långa som 4-åringar...

Ja de kan ju inte be om legitimation så det är väl inte så stor risk att man åker dit.

• Mälaröbo

Har gjort det när barnen var små och inte förstod vad jag gjorde, men så fort de blev stora nog för att själva veta sin ålder och kunna svara på frågan så slutade jag.
    Tycker att det är svårt att stå för den sortens värderingar inför barnen och be dem att själva ljuga.

Svar på tråden Tycker ni det är ok att ljuga om ert barns ålder?