Dina försäkringar vill få oss till att ha begått försäkringsbedrägeri
Hej.
Jo den 25 maj blev våran bil stulen mitt i centrum. Panik som jag fick ringde jag polisen och berätta allt.
Den hittades 2 dagar senare, sönderplockad. men kan bli körduglig lätt trots detta.
Vi har lämnat in nycklar och kvitton hit och dit.
Men vårat försäkringsbolag, Dina.se säger att vi har lämnat nycklarna i bilen eller har själva stulit den och på så sätt försöka få ut pengar för den. Och så är inte fallet. Vi sa till Dina.se att vi ser hellre att vi får tillbaka den än att dom löser in den. Den bilen var våran ängel och inte värd så mycket så att det skulle vara värt att göra allt det som Dina.se säger.
Så vi får hämta bilen som den står på verkstaden eller få 3000 kr. bilen är värd ca 15000 kr och mer om man räknar all styling på.
Vad ska vi göra?? Jag känner mig så kränkt av dom och kommer aldrig använda dom igen och jag undrar om alla bolag är sådana?
Jag försöker få tag på min advokat men han är upptagen så jag hoppas på lite goda råd här.
Plus att vi kommer inte få ut för ljudanläggningen i bilen för att vi inte hittar alla orginalkvitton på sakerna. ( har privatkvitton)