Jag är SÅ JÄVLA LESS på min unge (10 mån)!
Har bara läst TS.
Jag har en snart 2-åring som är likadan som din och har så varit sen födseln. Han har alltid varit svår. Han var svår att amma och svår att söva. Han var/är lättväckt när han väl somnat, blir förbannad när man ska byta på honom. När han var bebis skrek han vid bad, nu skriker han om man inte tar av honom kläderna fort nog och skriker när man tar upp honom ur badet och ska torka honom. Han blir arg och skriker vid påklädning, likaså avklädning. Så fort något går honom imot, när man säger nej eller gränsar honom (och det är ju rätt ofta) får han ett utbrott och jag upplever att han är svår att göra nöjd vilket i sin tur lämnar en känsla av total otillräcklighet hos både mig och hans far. Och detta började alltså redan när han var spädis, ja redan på BB faktiskt, då vi upplevde att han var svår att hålla i för han vred och vände på huvudet och överkroppen.
Vi har tagit upp det med BM men allt är så normalt, så normalt. "Det går över" eller "En del barn är sådär", är vad vi fått höra.
Just nu antar jag att det är en del trots med i det hela-det här med att inte veta vad han vill och inte vill, vilja vara hos mamma ena stunden men nästa ensam, sen vara hos pappa, sen mamma och hej och hå vad han håller på H E L A tiden.
Vet inte vad jag ville med detta mer än, jag förstår din frustration och ja, ibland har man god lust att annonsera ut ungarna på Blocket, GRATIS!