Jag är SÅ JÄVLA LESS på min unge (10 mån)!
Har bara läst dina svar i tråden TS
Jag tänker att ditt barn- precis som mitt, är en sk. High-need-baby
Jag hade aldrig ens hört om det förrän sonen var kring 8 månader, efter att jag skrivit av mig (ungefär som du ) på ett annat forum, och någon skrev om detta till mig.
Om du vill kan du läsa om "såna" barn här tex High-need-baby
Det står på engelska..
Men det finns lite att läsa om du googlar på den svenska översättningen överlevarbarn. (Lite finare på svenska än på engelska )
Men den sidan jag länkade till står det mest om detta.
Det är alltså ingen diagnos eller nånting, utan bara en förklaring till hur vissa barn är.
Jag tyckte det var så jobbigt att jag blev sjukskriven när sonen var kring 7 månader. Var sjukskriven nån-några månader, pratade då mycket med bvc-psykologen.
Hade jag haft jobb sen innan hade jag kanske gått tillbaka dit ett tag för att "slippa" vara hemma och må dåligt.
Prata med ditt BVC om du kan tänka dig att prata med någon.
Det hjälpte mig väldigt mycket att få prata med någon, hon fick ur mig så mycket, saker jag inte ens visste varför jag kände, och hjälpte mig att "komma tillbaka", må bättre och kunna vara hemma ensam med min son.
För jag kände precis som du. Jag blev så arg på honom och undrade vad fan som var fel på ungen.
Ingen jag kände hade haft det så jobbigt som jag. (Sen beror det lite på en själv, hur mycket man klarar av)
Tex Lady Dahmer (en stor bloggerska , kolla hennes blogg här: LadyDahmer ) har en dotter som nu är 3 (?) år, och hon var/är också en high-need, men hon klarade det mycket bättre än vad jag gjorde.