Nikis skrev 2011-09-11 16:58:39 följande:
Du blir inringd vid behov? Inget fast schema? Då är de isf upp till fk att besluta om du får sjukpenning för då är det av dom du ska ha pengar isf. men man kan ju få avslag, de är ingen garanti att du får några pengar. De tar oxå en månad för fk att besluta om du får sjukpenning. Jag är i samma sits och blir tokig på deras dumma regler. helt sjukt att vi timmisar inte ska ha samma möjligheter när de gäller sjukskrivning. Jag är bara i vecka 14 och min läkare vill redan sjukskriva mig, men jag vill inte eftersomjag inte vet om jag får någon sjukpenning.. Lycka till!!
Ja, just det, jag jobbar bara när jag behövs. Med 3 olika ställen, så det ger en hel del jobb, men inte tillräckligt ändå.... (Står även nu som timvik på en fjärde ställe men har ej blivit inringd än). Så jag har inte räknat med att få det lätt med FK... Ogillar reglerna, men så är det.
Jag har lyckligtvis haft turen som klarat mig bra från diverse krämpor att jag fortfarande kan jobba, fast i ett lägre tempo, som accepteras. Är i vecka 35 nu. Kommer att jobba så länge jag kan och tills bebisen kommer ut, har jag tänkt. Har inte mycket till val tyvärr..
Mina planer medan jag är hemma med bebisen, är att spana efter ett heltidsarbete på ett och samma ställe att komma till när föräldraledigheten är slut. Man kan ju alltid hoppas...